RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Samsung laat Amerikanen producten testen

icon
Elektro27 juni, 2014

Pop-up store in vijf Amerikaanse steden

Samsung mag dan al enkele jaren ’s werelds grootste smartphonemaker zijn, in Amerika is en blijft Apple heer en meester. De cijfers spreken voor zich: eind maart hadden de Zuid-Koreanen 27% van de Amerikaanse smartphonemarkt in handen, Apple had nog altijd 41,4%. Al knabbelt Samsung wel aan die achterstand: tussen december 2013 en maart 2014 steeg zijn marktaandeel bijna één procent (+0,9%), terwijl dat van Apple een half procentje achteruitging.

 

De Koreanen willen die trend graag versnellen en pakken daarom uit met een geduchte marketingstunt in het hol van de leeuw: na een eerste (geslaagde) test in de “Samsung Galaxy Studio” (foto) in Manhattan eind mei, openden ze zopas nog vier pop-upwinkels in Dallas, Houston, Los Angeles en Santa Clara.

 

Geïnteresseerde Amerikanen kunnen er de nieuwste producten van Samsung – van de smartphones Galaxy 5S en Note3 over de Gear-smartwatch tot de Gear Fit-sportarmband zelf uittesten gedurende liefst 21 dagen. Samsung neemt zelfs een deel van de communicatiekosten op zich. De tester van dienst moet enkel een borg van 350 dollar storten, die hij of zij na de testperiode terugkrijgt.

 

Enkel testen, elders kopen

Kopen is er echter niet bij: Samsung heeft (nog altijd) geen eigen retailnetwerk in de VS en klanten worden dus doorverwezen naar multimediaverkopers in de buurt. “Ons testprogramma biedt de klanten de mogelijkheid om de Samsung Galaxy-producten te ontdekken en uit te proberen in hun eigen omgeving, zodat ze zelf kunnen ervaren welke ongelooflijke dingen ze kunnen doen met onze producten en daardoor een weloverwogen keuze kunnen maken”, zegt Melissa McNutt van de ‘experiental marketing division’ bij Samsung.

 

De nieuwe marketingstunt is een zoveelste stap(je) om de Amerikanen warm te maken voor een overstap naar Samsung. Vorig jaar nog verhoogde Samsung zijn reclamebudget in de Verenigde Staten met liefst 20,8% tot een duizelingwekkende 1,7 miljard dollar (ca. 1,25 miljard euro), zomaar even 981 miljoen dollar (of 721 miljoen euro) meer dan Apple.

Meer Elektro
Bekijk meer
  • icon
    Elektro21 mei, 2025
    Nieuwe CEO voor MediaMarkt Benelux

    Faruk Kocabas wordt op 1 juni de nieuwe directeur van MediaMarkt in de Benelux. Hij volgt Remko Rijnders op, die inmiddels gestart is als financieel directeur van moederbedrijf Ceconomy.

  • icon
    Elektro15 mei, 2025
    MediaMarkt-eigenaar Ceconomy verhoogt winst ondanks dalende omzet

    Ceconomy, het moederbedrijf van elektroretrailers MediaMarkt en Saturn, heeft de winstgevendheid verbeterd ondanks zwakke verkopen. De onlineomzet steeg wel fors.

  • icon
    Elektro8 mei, 2025
    Ceconomy stelt interim-CEO en CFO aan

    Ceconomy (MediaMarkt, Saturn) heeft Kai-Ulrich Deissner aangesteld als nieuwe CEO ad interim. Remko Rijnders volgt hem voorlopig op als financieel directeur. Beide benoemingen zijn een gevolg van het ontslag van CEO Karsten Wildberger, die het bedrijf verliet om minister te worden in de nieuwe Duitse regering.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN