RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ook Saturn begint met kassaloos winkelen

icon
Elektro6 december, 2018

Europa’s grootste elektroretailer MediaMarktSaturn is in zijn grootste winkel (in Hamburg) gestart met een ‘self-checkout’, waarbij de klant kassaloos kan shoppen, als hij of zij dat wil.

 

Succesvolle test in Innsbruck

Voor Saturn Smartpay doet de elektroretailer een beroep op de Britse start-up MishiPay: de ‘mobiele self-checkout’ geeft klanten de mogelijkheid om hun aankoop te scannen en te betalen met hun smartphone, en dat meteen voor ruim 100.000 producten uit het gamma.

 

De uitrol volgt op een grondige testfase die in maart van dit jaar startte in de kleinere winkel van Innsbruck. “Ons project in Innsbruck eerder dit jaar deed een beroep op MishiPay’s ‘mobiele self-checkout’-technologie en de resultaten overtroffen al onze verwachtingen”, zegt innovatiechef Martin Wild van de MediaMarktSaturn Retail Group. “De zeer positieve respons van onze klanten deed ons beslissen om kassaloos shoppen voor het eerst aan te bieden op een grote verkoopvloer.”

 

Het pilootproject loopt alvast tot eind februari. Of en, zo ja, wanneer kassaloos shoppen ‑ als “een bijkomende manier van afrekenen” ‑ ook in andere vestigingen van de elektrogroep wordt ingevoerd, wordt dan bekeken.

 

Lange wachtrijen kosten miljarden

 

Kassaloos shoppen is een van de middelen waarmee retailers wereldwijd de klantenervaring en het winkelcomfort naar een hoger niveau tillen. Volgens een recente studie van Adyen liep de Europese retail de voorbije twaalf maanden zo’n 34 miljard euro mis omdat klanten de lange wachtrijen beu waren en de winkel verlieten zonder aankoop.

 

“Wij zijn uitermate blij dat we met MediaMarktSaturn kunnen samenwerken om onze ‘scan-betaal-vertrek’-technologie naar de Saturn van Hamburg te brengen”, zegt Mustafa Khanwala, CEO en mede-oprichter van MishiPay. “Dit is een nieuwe stap in onze missie: de online checkout-ervaring introduceren in de fysieke winkels en zo de shoppingervaring voor de consument comfortabeler en leuker te maken.”

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro19 juni, 2025
    Ruim helft alle consumentenelektro online in 2026

    De onlineverkoop van consumentenelektronica groeide vorig jaar met bijna een kwart. Er ligt nog verdere groei in het verschiet, vooral dankzij refurbished smartphones, tenzij de Amerikaanse importtarieven roet in het eten gooien.

  • icon
    Elektro11 juni, 2025
    Abonnementen worden groeimotor voor Fnac Darty

    Fnac Darty gaat op zoek naar groei buiten het traditionele retailmodel: de toekomst is aan diensten, abonnementen, retailmedia en business-to-businessactiviteiten, met circulariteit als rode draad.

  • icon
    Elektro6 juni, 2025
    MediaMarkt: vier keer meer tweedehands, dubbel zoveel ingeruild

    Duurzame elektronica rukt op bij MediaMarkt: het duurzamere BetterWay-label en de inruilservice winnen snel aan belang, ook in België. Een campagne met voormalig toptrainer Jürgen Klopp draagt bij aan de bekendheid.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN