RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Picnic komt naar Den Haag

icon
Food30 maart, 2017

Picnic komt per 3 mei naar Den Haag. Met de uitbreiding naar de hofstad begint de online super aan een verdere landelijke uitrol.

Snel verder groeien

De websuper maakte onlangs al bekend naar Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw, Den Hoorn, Bennekom, Ede en Veenendaal uit te breiden. In de loop van dit jaar volgen nog tien tot vijftien nieuwe steden, waaronder Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer. Picnic opende enkele weken geleden een groter distributiecentrum in Utrecht om in een snelle verdere expansie te kunnen voorzien.
 

Deze week werd bekend dat enkele familiefondsen 100 miljoen euro gaan investeren in een verdere groei van het bedrijf.
 

Dagelijks online bestellen stijgt

De bezorgdienst met elektrische wagentjes en inkoop van alleen daadwerkelijke bestelde boodschappen slaat aan bij de consument, zo bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal klanten dat online de dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar het marktaandeel klom het hardst in  Amersfoort..

Hier ging Picnic anderhalf jaar geleden van start met het nieuwe bestel- en bezorgmodel. De online super bezorgt inmiddels met 90 wagentjes de boodschappen bij ruim 30.000 klanten in Amersfoort, Leusden, Soest, Utrecht, Maarssen en Almere.
 

Het team van Picnic, een initiatief van Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller, Bas Verheijen en Bouke van der Wal, werd recent uitgebreid met retailondernemer Gerard Scheij.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food18 juli, 2025
    Inkoopalliantie EMD (Colruyt, Superunie) versterkt zich in Polen

    European Marketing Distribution (EMD), de Europese inkoopalliantie waarbij onder andere Colruyt Group en Superunie zijn aangesloten, verwelkomt een reeks Poolse supermarkten als nieuwe leden.

  • icon
    Food18 juli, 2025
    “Retailers zien verborgen kosten van voedselverspilling over het hoofd”

    Voedselverlies kost supermarkten wereldwijd elk jaar 90 miljard euro. Een halvering van die kosten zou de krappe winstmarges van foodretailers met meer dan 20% kunnen doen stijgen, stelt een nieuw rapport.

  • icon
    Food18 juli, 2025
    Ook E.Leclerc biedt op Franse Colruyt-supermarkten

    Na het bod van Intermarché op 81 Franse Colruyt-supermarkten heeft ook marktleider E.Leclerc een concreet bod gedaan op twaalf supermarkten. Het lot van de overblijvende twaalf winkels is onzeker.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Mode20 juni, 2025
    [In Beeld] Brooklyn opent achtste winkel in Nieuwpoort
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN