RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Abercrombie & Fitch vervangt flagshipstores door kleinere winkels

icon
Mode3 juni, 2019

Kledingketen Abercrombie & Fitch gaat drie flagshipstores sluiten. Het bedrijf wil ook 85 vestigingen herinrichten en meer inzetten op kleinere winkelpunten.

 

Actieplan

De drie winkels die de deuren zullen sluiten, zijn een Hollister-vestiging in New York en twee winkels van Abercrombie in Japan en Italië. Volgens CEO Fran Horowitz beantwoorden die grote winkels niet meer aan de verwachtingen van de klanten. De retailer wil daarom sterker inzetten op kleinere winkels: “Wat we van de consument hebben geleerd, is dat ze echt van de kleinere winkels genieten. Er is een meer vertrouwelijke sfeer.”

 

In het kader van een ruimer actieplan wil de modeketen daarom dit jaar nog 85 locaties herinrichten. Sommige grote winkels in winkelcentra zullen daarbij sluiten en vervangen worden door een kleinere vestiging in de buurt, terwijl op andere plaatsen nieuwe, kleinere filialen zullen openen of bestaande winkels een opfrisbeurt zullen krijgen. Tegen het einde van dit jaar zal de retailer uiteindelijk meer winkelpunten hebben dan in 2018, zij het op een kleinere oppervlakte.

 

Vorige week maakte Abercrombie & Fitch enigszins teleurstellende resultaten bekend voor het eerste kwartaal. De omzet steeg op vergelijkbare basis met slechts 1%, daar waar analisten gerekend hadden op een groei van 1,4%. Tijdens de presentatie van de jaarresultaten ging het bedrijf zelf nog uit van een omzetgroei van 2 à 3%.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

  • icon
    Mode24 juli, 2025
    Moncler houdt stand in onzekere markt

    Terwijl verschillende luxemerken het lastig hebben in een onzekere economische context, rapporteert het Italiaanse Moncler stabiele omzetcijfers over de eerste helft van 2025, al lopen de winstcijfers wel terug.

  • icon
    Mode24 juli, 2025
    Cortefiel-eigenaar Tendam gaat voor “agressieve groeistrategie”

    De Spaanse modegroep Tendam, eigenaar van onder meer Cortefiel en Springfield, schakelt een versnelling hoger na de overname door Multiply Group. Het investeringsfonds uit Abu Dhabi schaart zich achter een “agressieve groeistrategie”.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN