RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Adidas gaat voor 11 miljoen paar schoenen in gerecycleerd plastic

icon
Mode31 januari, 2019

Het Duitse sportmerk Adidas gelooft in de circulaire economie: het bedrijf produceert al sinds 2017 schoenen in ‘gerecycleerd plastic’ en wil er daarvan dit jaar al 11 miljoen paar verkopen.

 

Verdubbeling tegenover 2018

Vorig jaar verkocht Adidas naar eigen zeggen 5 miljoen paar schoenen die zo goed als volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerd plastic dat door de organisatie ‘Parley for the Oceans’ werd ingezameld uit oceanen en op stranden. Daarvan wordt dan garen gesponnen waarmee Adidas een schoen vervaardigt. Dit jaar wil de groep meer dan een tandje bijsteken, zegt merkverantwoordelijke Eric Liedtke.

 

“Nadat we één miljoen paar schoenen hadden geproduceerd in 2017 en vijf miljoen in 2018 plannen we 11 miljoen schoenen met ‘recycled ocaan plastic’ te produceren in 2019. Met Adidas-producten gemaakt van gerecycleerd plastic bieden we onze klanten echte toegevoegde waarde bovenop de look, de functionaliteit en de kwaliteit van het product, want elke schoen levert een kleine bijdrage tot de bescherming van onze oceanen”, aldus Liedtke.

 

40 ton plasticafval bespaard

“Duurzaamheid bij Adidas gaat veel verder dan enkel gerecycleerd plastic”, voegt Gil Steyaert, lid van de raad van bestuur, daar nog aan toe. “We blijven ook onze milieuprestaties verbeteren tijdens het productieproces. Zo maken we gebruik van duurzame materialen, dringen we onze CO2-emissies terug en voorkomen we zoveel mogelijk afval. In 2018 alleen al bespaarden we meer dan 40 ton plastic afval in onze kantoren, winkels en distributiecentra wereldwijd door te kiezen voor duurzamere oplossingen.”

 

Adidas is voor alle duidelijkheid niet het enige bedrijf dat gedumpt plastic een tweede leven geeft. Ook The North Face en Stella McCartney experimenteren met dergelijk plastic in hun kleding, net als Waste2Wear. Dat verwerkte vorig jaar ‘gerecycled polyester’ van meer dan twee miljoen plastic flessen uit de oceanen en huisvuilstortplaatsen in de herfst- en wintercollecties van modemerken als Claudia Sträter, Oilily, Promiss, Expresso, Steps en Wehkamp.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 juli, 2025
    Louis Vuitton verdachte in Nederlandse witwaszaak van miljoenen euro’s

    Louis Vuitton is door het Nederlandse Openbaar Ministerie officieel aangemerkt als verdachte in een omvangrijke witwaszaak. Het Franse luxemerk deed volgens justitie onvoldoende om misbruik door een criminele klant te voorkomen.

  • icon
    Mode18 juli, 2025
    Luxehuis Valentino mogelijk in de etalage

    Kering en investeringsmaatschappij Mayhoola zouden overwegen om modehuis Valentino van de hand te doen. De mogelijke verkoop komt op een moment waarop Kering kampt met een dalende vraag naar luxeproducten.

  • icon
    Mode18 juli, 2025
    Burberry verliest minder omzet na herstructurering

    Burberry laat tekenen van herstel zien: het Britse luxemodemerk noteert een kleinere omzetdaling in het eerste kwartaal en spreekt van “de eerste positieve signalen” in zijn herstructureringstraject. Groei in Amerika en de ‘EMEIA’-regio compenseren tegenvallende cijfers in de rest van Azië, terwijl nieuwe klanten het verschil maken.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Mode20 juni, 2025
    [In Beeld] Brooklyn opent achtste winkel in Nieuwpoort
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN