RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

FNG opent eerste ‘boutik by brantano’ winkels

icon
Mode9 oktober, 2018

In Schelle en Sint-Denijs-Westrem heeft Brantano vandaag de eerste vestigingen geopend van haar nieuwe winkelformule ‘boutik by brantano’. Hiermee wil de retailer een bestemmingswinkel worden voor mode en schoenen.

 

80% mode-aanbod

Eerder dit jaar had CEO Dieter Penninckx van FNG al aangekondigd dat Brantano een volwaardige modespeler zou worden, met naast de schoenencollectie een compleet aanbod merkenmode voor het hele gezin. Met de opening van de eerste twee boutik by brantano-winkels beantwoordt de retailer de vraag van Brantano-klanten naar een breder merkenaanbod. De formule legt de focus op modemerken van het middensegment tot de bovenkant van de markt, met een hoogwaardig aanbod schoenen ter aanvulling.

 

Boutik moet een ‘one stop shopping destination’ worden voor mode en schoenen. In de assortimentsmix vertegenwoordigt mode zo’n 80% van het aanbod. Het gaat (met uitzondering van CKS) niet om merken uit de FNG-stal, wel om bekende internationale merken als Armani Exchange, Hugo Boss, Comma, G-Star, Guess, Replay, Ted Baker, Tommy Hilfiger of Superdry.

 

RetailDetail bezocht de winkel op het A12 retailpark aan de Boomsesteenweg in Schelle, in het voormalige pand van Concept Fashion. Het winkelinterieur oogt overzichtelijk, met ondanks de oppervlakte van bijna 900 m² toch een intieme boetieksfeer. Blikvanger is een centrale zone van de winkel, die geheel is opgetrokken uit spiegelglas. Daar bevinden zich de paskamers, een ‘personalshoppingarea’ en de kassa. De diverse belevingswerelden daarrond zijn geen klassieke merkenshops: de winkel combineert namelijk verschillende merken op kleur en stijl om het de shoppers makkelijker te maken.

 

Ook online

Met het nieuwe concept bouwt Brantano verder op zijn sterktes: de hoge merkbekendheid en de ruime spreiding van het winkelnetwerk. Tegelijk lanceert het bedrijf ook online het uitgebreide premiummerkassortiment van boutik op brantano.be: de winkels fungeren als fysieke afhaalpunten voor alle online bestellingen. Daarnaast ziet de retailer een zeer sterke groei in thuisleveringen bij e-commerce: wel 44% groei in vergelijking met een jaar geleden. “En deze groei versnelt de afgelopen twee maanden aanzienlijk”, aldus Penninckx. Hij gelooft in een omnichannelverhaal waarbij fysieke winkels toch twee derden van de modeomzet zullen behouden, met een groeiend belang van ‘click & reserve’-concepten.

 

De komende maanden gaat FNG de nieuwe winkelformule grondig testen en gereedmaken voor verdere uitrol in 2019. Als de lijn van de afgelopen twee weken proefdraaien wordt verdergezet, ziet het er alvast goed uit, aldus de CEO. De groep ziet potentieel voor een dertigtal ‘boutik by brantano’-winkels, ook op centrumlocaties. “We dromen onder andere van de Meir, dat is immers ook een hightrafficlocatie.” Afgelopen zomer werd overigens opnieuw een groep bestaande Brantano’s verbouwd naar het succesvolle nieuwe concept en werd er één nieuwe winkel geopend. Daarmee komt het aantal verbouwde Brantanowinkels op tachtig.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode12 december, 2025
    Lululemon zet CEO aan de deur

    De Canadese sportmodeketen Lululemon heeft zijn CEO Calvin McDonald aan de deur gezet, met ingang vanaf 31 januari 2026. De zoektocht naar een opvolger is begonnen, intussen nemen CFO Meghan Frank en CCO André Maestrini het stokje over.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Mango groeit in sneltempo naar 60 winkels in VS

    Mango is aan een forse versnelling bezig in de Verenigde Staten: met een winkel in Chicago bereikt de keten de mijlpaal van zestig locaties in de VS. De vooruitgang is opmerkelijk: de kaap van vijftig werd pas in juni gerond.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Onderzoek: gerecycled polyester is vervuilender dan nieuw

    Een nieuw onderzoek ondergraaft de duurzaamheidsreputatie van gerecycled polyester (rPET), een materiaal dat de mode-industrie jarenlang als ecologisch alternatief heeft gepositioneerd. Tijdens het wassen blijkt rPET aanzienlijk meer microplastics uit te stoten dan nieuw polyester.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN