RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Wendy Duchain-Gulamali
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LolaLiza klaar voor een nieuw hoofdstuk

icon
Mode10 september, 2018

LolaLiza wil zich duidelijker positioneren op de markt. Met een nieuwe hoofdzetel, een nieuwe CEO, een nieuwe directrice aankoop en een versterkte groep directiemedewerkers hoopt het Belgische modemerk toekomstklaar te worden.

 

Eerste externe CEO in familiebedrijf

Voor het eerst haalt PP Retail Group, het familiebedrijf achter LolaLiza, met Joachim Rubin een externe CEO binnen. Hij volgt Henri Appelstein op, die het bedrijf samen met zijn broer Jacques en zijn schoonbroer Stéphane Jeger, heeft uitgebouwd.  De familie Appelstein blijft wel actief in de raad van bestuur.

 

Hoewel Rubin vooral een achtergrond heeft als marketingstrateeg in de voedingssector, luidt zijn missie bij LolaLiza “to empower women in their femininity”. Eerder werkte hij onder meer voor Danone en Delhaize. Rubin studeerde aan de ULB en Solvay, maar volgde ook executive programma’s in het buitenland. Door beter en sneller in te spelen op de wensen van de doelgroep heeft hij als doel het merk LolaLiza te versterken.

 

Nieuwe kantoor moet communicatie verbeteren

Na het nieuws dat 2017 in het rood werd afgesloten, zijn bij LolaLiza nog een aantal verdere maatregelen genomen. Zo is ook de hoofdzetel van LolaLiza verhuisd van de Brusselse Markiesstraat naar de Bisschopsstraat: de nieuwe kantoren bevinden zich zo meer in het winkelhart van Brussel. Alle medewerkers werken in het nieuwe kantoor op dezelfde verdieping, om de communicatie tussen de verschillende afdelingen te verbeteren en de interactie versterken. De rebranding van het bedrijf wordt op die manier zowel extern en intern doorgevoerd, aldus de organisatie.

 

Over de overige aangekondigde maatregelen is nog niets naar buiten gebracht. Wel is reeds bekend dat de damescollecties uitgebreid worden, terwijl de kindercollectie geleidelijk zal worden afgebouwd. Momenteel telt LolaLiza 110 boetieks, waarvan 93 in België, 11 in Frankrijk, drie in Luxemburg en drie in Nederland. Het bedrijf stelt zo’n 700 mensen tewerk.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Pearle-moeder EssilorLuxottica groeit dankzij AI-brillen

    EssilorLuxottica zag in de eerste helft van 2025 zijn omzet en winst stijgen. De Frans-Italiaanse brillen- en optiekgroep, moederbedrijf van onder meer Pearle en GrandOptical, verhoogt ook de productie van smartglasses: de met AI uitgeruste brillen slaan sneller aan dan verwacht.

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Claire’s onder curatele in Frankrijk, volgt VK?

    De Franse dochteronderneming van de Amerikaanse accessoireketen Claire’s is door de handelsrechtbank van Parijs onder curatele geplaatst, in het Verenigd Koninkrijk dreigt een gelijkaardig scenario. Wat liep er fout?

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Outdoor-distributeur Elements zet impact voorop: “Moeilijk gaat ook”

    Outdoor-distributeur en -agent Elements kiest nooit voor de evidente weg. Ook niet nu het bedrijf een eerste fysieke showroom in Nederland opent. “Onze filosofie is: moeilijk gaat ook”, zegt co-CEO Philippe Declercq. “We willen geen excuusbedrijf zijn.”

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN