Marks & Spencer is nu ook actief in Australië: niet met eigen winkels, wel met een mode-aanbod bij luxewarenhuisketen David Jones. Het is de eerste internationale groothandelsdeal voor de modetak van de Britse retailer.
Wereldwijd groeien
In 24 warenhuizen en de webshop van de Australische warenhuisketen David Jones verkoopt Marks & Spencer vanaf deze week een assortiment van zijn best verkopende lingerie, dameskleding en slaapkleding. Het is voor de modetak van M&S de eerste samenwerking met een externe retailer. Voeding verkoopt M&S al wel sinds 2022 bij de Amerikaanse keten Target.
De Britse keten acht de tijd gunstig om de internationale activiteiten nieuw leven in te blazen. Op de thuismarkt beleeft het bedrijf immers een sterk momentum, zowel in voeding en mode als in home en beauty, en de gevolgen van de recente cyberaanval zijn zo goed als verteerd.
Internationaal directeur Mark Lemming ziet dan ook kansen om M&S wereldwijd te laten groeien: “We zetten de eerste stappen in Australië; het is een markt die van oudsher sterke banden heeft met het Verenigd Koninkrijk en waar de merkherkenning hoog is”, zegt hij aan The Times. “Met gedeelde waarden op het gebied van kwaliteit, innovatie en vertrouwen is David Jones de perfecte partner voor onze eerste stappen in een partnerschap in de modewereld”.