RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

The North Face sluit 113 winkels voor Earth Day

icon
Mode17 april, 2019

The North Face wil van de Dag van de Aarde, die elk jaar op 22 april wordt gevierd, een officieel erkende feestdag maken. Het outdoormerk zal ook zijn winkels in de Verenigde Staten op die dag sluiten, zodat alle medewerkers en klanten kunnen “deconnecteren”. 

 

Weg uit de winkels

Het outdoormerk heeft ook een campagne gelanceerd om ‘Earth Day’ te erkennen als feestdag. De campagne eindigt op 22 april, met een opvallende actie: het label zal al zijn 113 Noord-Amerikaanse winkels gesloten houden. Ook de medewerkers op het wereldwijde hoofdkantoor krijgen een dag vrij. 

 

Met de actie moedigt het bedrijf zijn werknemers en zijn klanten aan om zich af te koppelen van de digitale wereld en op verkenning te gaan, laat The North Face weten in een persbericht. “Wij geloven dat wanneer mensen de tijd nemen om de aarde te waarderen, ze zich er meer verbonden mee voelen en ze eerder zullen beschermen”, legt lifestyledirecteur Tim Bantle uit.

 

Verbinden met de wereld

De campagne, Explore Mode getiteld, moet mensen aansporen om zich in plaats van met de digitale wereld, te laten verbinden met de ‘echte wereld’, met elkaar en met zichzelf, “in een poging om de wereld vooruit te helpen”. In het kader van de campagne voor de Dag van de Aarde werkt The North Face ook nog samen met muzikanten, artiesten en culinaire ‘influencers’. Hen wordt gevraagd belevenissen ervaringen te creëren “die mensen aanmoedigen om digitaal los te koppelen en in contact te komen met hun omgeving”. Zo cureert model en activiste Gabrielle Richardson in New York een kunsttentoonstelling met ‘verkennen’ als thema. Bezoekers kunnen er interactief op ontdekkingstocht gaan.

Earth Day (bij ons bekend als Dag van de Aarde) ontstond in 1970 in de Verenigde Staten en wordt inmiddels gevierd in bijna alle landen ter wereld. Wel ligt het zwaartepunt – zoals de actie van The North Face ook aangeeft – nog steeds in de VS.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    Reddingsplan River Island is goedgekeurd

    De rechtbank heeft het herstructureringsplan goedgekeurd dat modeketen River Island van het faillissement moet redden. 33 winkels gaan dicht, de huurprijzen van 71 winkels worden verlaagd.

  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    [In Beeld] Bewonder het ultiem luxueuze winkelconcept van Dior in New York

    Met de opening van een vlaggenschipwinkel in New York zet Dior een nieuwe standaard in luxeretail. Voor het eerst bundelt LVMH alle collecties van het luxemerk onder één dak: van dames- en herenkleding tot juwelen en interieurdecoratie. Er is zelfs een geïntegreerde spa.

  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    Premiumstrategie leidt tot sterke winststijging bij Ralph Lauren

    Ralph Lauren realiseerde in de eerste jaarhelft van 2025 een groei met dubbele cijfers in alle regio’s, mede dankzij prijsverhogingen. De rest van het jaar wordt lastiger door de impact van invoertarieven, waarschuwt het luxebedrijf.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN