RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Peek & Cloppenburg zet in op kleinere winkels en digitalisering

icon
Mode10 december, 2018

Fysieke winkels blijven de basis van de retailstrategie bij Peek & Cloppenburg. Toch wil de keten bijsturen: de grote winkels zullen kleiner worden en de investeringen in e-commerce worden verhoogd.

 

Nieuwe webshop voor Nederland

Moderetailer Peek & Cloppenburg groeit in Oost-Europa met dubbele cijfers, maar stagneert op de Duitse markt, zo bleek uit een mededeling over de jaarcijfers vorige week. Het bedrijf kondigt enkele maatregelen aan om groei te verzekeren gedurende de komende jaren, meldt Fashion United: fysieke winkels blijven daarbij een hoofdrol spelen.

 

“Peek & Cloppenburg vindt stenen winkels onmisbaar voor consumenten, omdat niets een persoonlijke en competente service kan vervangen”, aldus het bedrijf. Verschillende winkels werden recent geopend of gemoderniseerd en de komende twee jaar staan er openingen gepland in Duitsland, de Baltische staten, Oost- en Zuidoost-Europa. Toch zijn wijzigingen noodzakelijk, want vooral de verkoop in de grote warenhuizen bleef onder de verwachtingen. Daarom kijkt de retailer naar maatregelen als downsizing, onderverhuur en pop-ups om productiever gebruik te maken van de winkelruimte.

 

In de toekomstplannen van Peek & Cloppenburg speelt echter ook digitalisering een sleutelrol: bovenop de bestaande webshops in Duitsland, Oostenrijk en Polen plant het bedrijf “in de nabije toekomst” een webshop voor Nederland. De webshop van het herenmerk Anson, dat ook tot de groep behoort, gaat op de schop. Bovendien investeert het bedrijf verder in zijn interne IT-platformen.

 

Peek & Cloppenburg, in 1869 in Rotterdam opgericht door de Duitse handelaars Johann Theodor Peek en Heinrich Anton Adolph Cloppenburg, is vandaag een Duits bedrijf met twee hoofdzetels: het kantoor in Düsseldorf is in handen van Harro Uwe Cloppenburg, de vestiging in Hamburg is van neef James Cloppenburg. De keten heeft nog drie winkels in Nederland (Amsterdam, Den Haag en Rotterdam) en één in België (Antwerpen Meir). De winkel in Wijnegem ging afgelopen zomer dicht.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode25 juli, 2025
    Groei met dubbele cijfers voor Hoka en Ugg

    Deckers Brands, de eigenaar van schoenmerken als Hoka en Ugg, wist in het eerste kwartaal met 17% te groeien. De internationale groei bedroeg zelfs bijna 50%, al gaan niet alle merken van de Amerikaanse groep erop vooruit.

  • icon
    Mode25 juli, 2025
    Puma waarschuwt voor verlies na tegenvallend kwartaal

    De Duitse sportgigant Puma kampt met tegenvallende resultaten, omdat het bedrijf niet blijkt te kunnen profiteren van wereldwijde vraag naar retro-sneakers. Terwijl concurrenten profiteren van de heropleving van klassieke sportschoenen, moet Puma nu toegeven dat het een omzetdaling én verlies verwacht voor 2025.

  • icon
    Mode25 juli, 2025
    LVMH raakt nog niet uit het slop

    Na een zwak begin van het jaar vindt luxegroep LVMH nog geen tweede adem: het moederbedrijf van Louis Vuitton en Dior verkoopt minder mode en lederwaren en moet hopen op snelle duidelijkheid over handelstarieven.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN