RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

SuitSupply tankt voor tientallen miljoenen groeikapitaal bij

icon
Mode14 februari, 2019

De Nederlandse maatpakkenketen SuitSupply krijgt van NPM Capital tientallen miljoenen euro’s extra om de expansie in onder meer China te versnellen.

 

Bijna 300 miljoen euro omzet

NPM Capital investeert sinds november 2017 in SuitSupply en pompt nu “nog eens tientallen miljoenen euro’s” in het bedrijf. “Wij hebben in NPM een investeerder gevonden die oog heeft voor de groeikansen van ons winkelbedrijf”, bevestigt oprichter en CEO Fokke de Jong de investering in de Nederlandse zakenkrant FD. Om welk bedrag het precies gaat, zegt hij er niet bij.

 

Die “groeikansen” ziet de CEO vooral in het Verre Oosten. “Vergeleken met Noord-Amerika, waar wij 50 zaken exploiteren, is onze positie in China nog bescheiden met zes locaties. Daar moet een verdubbeling van het aantal winkels dit jaar haalbaar zijn.” Maar ook in Europa ziet Fokke de Jong opportuniteiten. Binnen enkele maanden opent SuitSupply een winkel in Parijs, terwijl er ook nog groei zit in Duitsland: “Het is een groot land waar wij nu zeven vestigingen hebben. Daar kan nog meer bijkomen.”

 

Een deel van de verse miljoenen wil de CEO ook aanwenden om de onlineverkoop te versterken en de banden tussen de webshop en de fysieke winkels te versterken. Hij denkt daarbij onder meer aan de virtuele paskamer, waar klanten online bepalen wat er in de fysieke winkel voor hen klaar moet hangen.

 

SuitSupply werd opgericht in 1999 en groeide sindsdien uit tot een keten van 110 winkels in Europa, de Verenigde Staten en het Verre Oosten. De keten boekt met 2000 medewerkers een omzet van bijna 300 miljoen euro. Volgens De Jong is het modehuis winstgevend in alle twintig landen waar het winkels heeft, al schreef SuitSupply in 2017 wel rode cijfers vanwege de hoge kosten als gevolg van de opening van uitzonderlijk veel nieuwe zaken. De onderneming begon in dat jaar ook een keten voor dameskleding. Die lijn, die luistert naar de naam Suistudio, is recentelijk uitgebreid met winkels in Frankfurt, Milaan, New York en Sjanghai.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Renault-topman moet Kering uit het slop halen

    CEO Luca de Meo heeft zijn functie bij Renault neergelegd om de leiding te nemen over het slabakkende luxeconcern Kering, waar topman François-Henri Pinault een stapje opzij zet.

  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Beaumanoir en Celio nemen een stukje van Jennyfer over

    Het failliete Franse modemerk Jennyfer verdwijnt niet helemaal: sectorgenoot Beaumanoir neemt de merkrechten en 26 winkels over. Zeven winkels gaan naar Celio.

  • icon
    Mode13 juni, 2025
    [In Beeld] H&M test premium-kindermode in Galeries Lafayette

    H&M heeft een eerste shop-in-shop in het prestigieuze warenhuis Galeries Lafayette Haussmann in Parijs geopend. De Zweedse modeketen presenteert er haar premium-kinderlijn ‘H&M Adorables’ aan een nieuw publiek.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN