RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bristol
  • Onderwerpen Faillissement
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Uitverkoop bij Bristol veroorzaakt stormloop

icon
Mode13 juni, 2024
Shutterstock.com

De liquidatieverkoop die een week geleden van start ging bij Bristol, heeft een ware stormloop op de schoenwinkels veroorzaakt, blijkt uit nieuwe passantendata. Eén bezoeker op vier blijkt klant bij een directe concurrent.

Een half miljoen bezoekers

Op donderdag 6 juni, de eerste dag van de uitverkoop, kreeg Bristol zo’n 180.000 bezoeken over de vloer. Dat is vier keer meer dan op een gemiddelde donderdag in mei. De stormloop hield aan tijdens het weekend: de schoenwinkelketen trok in totaal bijna een half miljoen bezoekers, drie keer meer dan het gemiddelde gemeten over de overige mei-weekends. Dat blijkt uit een analyse van de bezoekersaantallen in de winkels door de Gentse locatietechnologie-specialist Accurat.

De liquidatieverkoop lokte niet alleen trouwe Bristol-klanten die nog een laatste keer hun slag wilden slaan, maar ook nieuwsgierige klanten van elders. Eén op de vier Bristol-bezoekers had als laatste bezoek voor de uitverkoop bij Torfs, VanHaren of Pronti gewinkeld. Ongeveer één op de drie bezoekers had de afgelopen drie maanden geen enkele schoenenwinkel bezocht: Bristol wist dus ook inactieve consumenten aan te trekken.

Bij Bristol is een gerechtelijke reorganisatie aan de gang. De retailer zoekt overnemers in België en Nederland. Intussen blijven de winkels open en moet een grote uitverkoop de keten in staat stellen om de lonen te blijven betalen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Waarom Inditex elk jaar minder winkels heeft

    Inditex is zijn fysieke voetafdruk fors aan het inkrimpen: de modegroep achter merken als Zara en Massimo Dutti eindigde 2024 met 129 winkels minder dan toen het jaar begon. Wat zit er achter die – jarenlange – trend?

  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Pearle-moeder EssilorLuxottica groeit dankzij AI-brillen

    EssilorLuxottica zag in de eerste helft van 2025 zijn omzet en winst stijgen. De Frans-Italiaanse brillen- en optiekgroep, moederbedrijf van onder meer Pearle en GrandOptical, verhoogt ook de productie van smartglasses: de met AI uitgeruste brillen slaan sneller aan dan verwacht.

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Claire’s onder curatele in Frankrijk, volgt VK?

    De Franse dochteronderneming van de Amerikaanse accessoireketen Claire’s is door de handelsrechtbank van Parijs onder curatele geplaatst, in het Verenigd Koninkrijk dreigt een gelijkaardig scenario. Wat liep er fout?

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN