RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Fast RetailingUniqlo
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Japan
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Uniqlo-eigenaar gaat voor recordwinst

icon
Mode14 juli, 2022

Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo, verwacht dit jaar records te breken met bijna de helft meer winst. De Japanse modeholding had een sterk derde kwartaal en wil nu de Amerikaanse markt veroveren.

Dubbel zoveel winst

Uniqlo-moeder Fast Retailing is tevreden over haar voorbije derde kwartaal: de nettowinst klokte af op 90,9 miljard yen (650 miljoen euro), liefst dubbel zoveel als een jaar eerder. De groep wordt in de vergelijking geholpen door de historische zwakke yen, maar zowel tegen lopende als constante wisselkoersen haalde het bedrijfsresultaat nog een record. Het operationeel resultaat eindigde op 81,8 miljard yen, 36,5% meer dan vorig jaar.

De omzet steeg met 10,3% tot 546,1 miljard yen (3,9 miljard euro), met dank aan robuuste verkoop in thuismarkt Japan en de regio “Azië-Pacific”. Ook in Noord-Amerika en Europa knoopte de modegroep weer aan met groei, zelfs al moest het de activiteiten stopzetten in Rusland omwille van de oorlogssancties.

China blijft een zorgenkindje door de aanhoudende coronabeperkingen. Het land is goed voor bijna een kwart van Uniqlo’s omzet, maar zowel de verkoop als de winst daalden er aanzienlijk vorig kwartaal. Gelukkig trokken de verkopen in juni en juli aan in gebieden waar de beperkingen zijn opgeheven en overtroffen ze er die van vorig jaar, zegt CFO Takeshi Okazaki aan Bloomberg.

Focus op Amerika

Na het sterke kwartaal verhoogt Fast Retailing zijn doelstellingen voor het hele boekjaar, dat in augustus afloopt. Het concern mikt nu op een nettowinst van 250 miljard yen (1,8 miljard euro), ten opzichte van een eerdere prognose van 190 miljard yen. Dat zou 47,2% meer zijn dan vorig boekjaar en het record van 2019 verbreken. De Japanners rekenen nu ook op een jaaromzet van 2,25 biljoen yen (16,2 miljard euro), wat zou neerkomen op een stijging van 5,5%.

Mede door de onzekerheid in China en Rusland richt Uniqlo verder de pijlen op de Noord-Amerikaanse markt. Tot nu toe heeft de modegroep er nog maar 57 winkels, maar dat moeten er binnen de vijf jaar 200 worden.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode11 augustus, 2025
    Skechers groeit sterk in Europa

    Skechers blijft ook in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar stevig doorgroeien. De sneakerfabrikant zag zowel zijn omzet als zijn nettowinst stijgen, dankzij opvallend sterke prestaties in Europa.

  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    Reddingsplan River Island is goedgekeurd

    De rechtbank heeft het herstructureringsplan goedgekeurd dat modeketen River Island van het faillissement moet redden. 33 winkels gaan dicht, de huurprijzen van 71 winkels worden verlaagd.

  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    [In Beeld] Bewonder het ultiem luxueuze winkelconcept van Dior in New York

    Met de opening van een vlaggenschipwinkel in New York zet Dior een nieuwe standaard in luxeretail. Voor het eerst bundelt LVMH alle collecties van het luxemerk onder één dak: van dames- en herenkleding tot juwelen en interieurdecoratie. Er is zelfs een geïntegreerde spa.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN