RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando zet zijn huismerken-poot stop

icon
Mode15 maart, 2019

Zalando gaat zijn huismerken integreren in de rest van het platform. De bedoeling is dat de huismerken minder gaan concurreren met de partnermerken: daarom wordt de aparte huismerken afdeling stopgezet. Er vallen mogelijk ontslagen.

 

Minder huismerken nodig

De afdeling zLabels, die tot nu toe een op zichzelf staande entiteit was voor de huismerken van het modeplatform, wordt vanaf 1 april stopgezet. Dat zegt het Duitse bedrijf in een persbericht. In plaats daarvan zullen de huismerken, waaronder Anna Field, Kiomi en Pier One, op dezelfde manier beheerd worden als de partnermerken. 

 

Zalando wil zo overschakelen naar een “complementaire assortimentsstrategie” voor zowel de huismerken als de partnermerken. Dat betekent dat de moderetailer zijn aanbod ook herziet: voorlopig blijven alle merken bestaan, maar later worden ze kritisch geëvalueerd en vanaf de voorjaarscollectie voor 2020 is het de bedoeling dat er een beperkt aantal huismerken met basisstukken voor alledag overblijven.

 

“zLabels werd in 2010 opgericht om de ‘lege plekken’ in ons assortiment te vullen en onze klanten producten aan te bieden die niet door onze partnermerken werden geleverd. In de afgelopen 10 jaar is ons bedrijf aantrekkelijker geworden voor zowel klanten als merken. Omdat we onze platformstrategie toegewijd zijn en omdat we voortdurend nieuwe merken toevoegen, hebben we besloten ons assortiment, inclusief onze eigen labels, te verfijnen”, legt co-CEO David Schneider uit waarom de huidige elf huismerken inmiddels minder nodig zijn.

 

Samenwerken onder één dak

De nieuwe aanpak stelt alle partijen in staat om onder één dak samen te werken, klinkt het, “met voor ons eigen assortiment een strategische richting die meer complementair zal zijn met onze partnermerken”. Zalando wil met andere woorden weer meer retailer worden en minder zelf concurreren met zijn partners.

 

Nochtans wilde zLabels een aantal jaren geleden net een meer autonome koers gaan varen. De merken zouden ook via concurrerende platformen, zoals Asos, Amazon en Tmall, aangeboden worden. Na de herstructurering zegt Zalando “een aanzienlijk aantal van de 550 zLabels-medewerkers” een nieuwe, vergelijkbare baan binnen het bedrijf te geven, maar dat er dus toch ontslagen vallen, is niet uitgesloten.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode28 augustus, 2025
    Dolce & Gabbana: mode onder druk, cosmetica in opmars

    Dolce & Gabbana sloot zijn boekjaar (tot 31 maart) af met een omzetstijging van 4% naar 1,9 miljard euro. Het luxehuis compenseerde de tegenwind in de retail met een ambitieuze uitbreiding in de beautybranche. Al bleef de winstgevendheid zwaar onder druk.

  • icon
    Mode28 augustus, 2025
    Nieuwe strategie bezorgt Victoria’s Secret omzetgroei

    Victoria's Secret heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar een lichte omzetstijging gerealiseerd, met dank aan een geactualiseerde strategie die focust op productinnovaties en een verbeterde klantervaring.

  • icon
    Mode28 augustus, 2025
    Tommy Hilfiger-moeder overtreft verwachtingen en verhoogt vooruitzichten

    PVH Corp verhoogde zijn vooruitzichten voor het volledige jaar nadat zowel Calvin Klein als Tommy Hilfiger de groeiverwachtingen voor het tweede kwartaal overtroffen. Zowel de groothandels- als de directe consumentenkanalen hebben vooruitgang geboekt.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN