RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando zet sterke eindspurt neer

icon
Mode28 februari, 2019

Dankzij een sterk vierde kwartaal, waarin de omzet net geen kwart hoger ging, wist Zalando 2018 af te sluiten met een omzetgroei van 20% tot 5,4 miljard euro.

 

26,4 miljoen actieve klanten

De Duitse moderetailer heeft in het vierde kwartaal voor 1,7 miljard euro aan kleding verkocht (+24,6%): goed nieuws voor het Duitse internetbedrijf, dat te lijden had onder de warme zomer, waardoor de verkoop van de herfst- en winteritems maar niet op gang leek te komen en de groep zich genoodzaakt zag grote kortingen toe te staan.

 

Uiteindelijk klokte de jaaromzet af op 5,388 miljard euro. Met die stijging met 20% doet de groep wel minder goed dan in 2017, toen de omzet nog 23,4% aandikte. Het aangepaste operationele resultaat bedroeg 173,4 miljoen euro (tegenover 215,1 miljoen euro het jaar voordien): een gevolg van de winstmargedaling van 4,8% in 2017 naar 3,2% het voorbije jaar.

 

Zalando telt intussen naar eigen zeggen 26,4 miljoen actieve klanten (tegenover 23,1 miljoen in 2017). Die waren goed voor 3,1 miljard bezoeken, tegenover 2,6 miljard een jaar eerder. In het vierde kwartaal kreeg de webshop er liefst 1,3 miljoen nieuwe actieve klanten bij: “de grootste toename in vijf jaar tijd”, klinkt het met gepaste trots in Berlijn.

 

Focus op partners

“2018 had zijn uitdagingen, maar we focusten onze inspanningen in het vierde kwartaal op een sterke eindspurt”, zegt co-CEO Rubin Ritter. “Onze prestatie in het vierde kwartaal geeft ons vertrouwen dat onze groeiplannen op de lange termijn op het juiste spoor zitten.”

 

De komende jaren wil Zalando sterk inzetten op zijn partnerprogramma, waarbij ‘derde’ merken hun spullen rechtstreeks verkopen via het Zalando-platform. “Wij bieden merken de kans om online succesvol te zijn door hun toegang te bieden tot Europese digitale consumenten en hun de opportuniteit te geven te investeren in groei via onze diensten”, zegt co-CEO David Schneider.

 

In 2018 was het Zalando Partner Program met 250 partnerbedrijven goed voor ongeveer 10% van Zalando’s GMV (Gross Merchandise Volume). Tegen 2023/2024 moet dat aandeel opgelopen zijn tot 40%.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode16 december, 2025
    Omoda neemt Drents Mijn Modewereld over

    Omoda neemt op 1 januari Mijn Modewereld in De Wolden over. Die modewinkel van 8000 m² is een van de grootste van zijn soort in Nederland en biedt meer dan 300 merken aan. CEO Jan Baan spreekt van “een fantastische stap”.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Kiabi viert tien jaar België met zes nieuwe winkels

    Kiabi is in 2026 tien jaar in België, en wil dat vieren met expansie: het Franse modelabel wil op de vroegere Cora-sites vijf nieuwe winkels openen, renoveert zijn eerste flagshipstore in Docks en gaat voor een nieuw logo. De investeringen moeten compenseren voor de wankelende Franse modemarkt.

  • icon
    Mode16 december, 2025
    Xandres keert terug naar winst en zet in op internationale groei

    Het Belgische modemerk Xandres heeft opnieuw de wind in de zeilen: in het gebroken boekjaar 2024-2025 realiseerde het een omzetstijging van 5,7% naar 36,1 miljoen euro. Voor het eerst sinds de overname door Damartex in 2017 slaagt Xandres er ook in om winst te boeken. Dat geeft het bedrijf vertrouwen...

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN