RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven The Body Shop
  • Onderwerpen Faillissement
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Geen toekomst voor The Body Shop in België na faillissement

icon
Schoonheid/verzorging28 maart, 2024

De Belgische winkels van The Body Shop maken geen doorstart na hun faillissement in februari. De voorraden zijn al aan Nederlandse franchisenemers verkocht.

Ook einde franchise

De winkels van The Body Shop in België zullen geen nieuwe start kennen na het faillissement dat in februari werd uitgesproken. Dit blijkt uit het faillissementsverslag van de curator Alice van der Schee, waarover RTL Nieuws bericht. De curator wijt het falen van de doorstart onder meer aan het verlopen van de franchiseovereenkomst voor de Belgische winkels. De winkelvoorraden zijn inmiddels al voor 140.000 euro verkocht aan Nederlandse franchisenemers en Van der Schee onderzoekt of ook de winkelinrichtingen van de hand kunnen worden gedaan.

De Belgische winkels vielen onder de Nederlandse tak van het duurzame cosmeticamerk, maar waren inmiddels in aantal geslonken tot twaalf vestigingen met 66 werknemers. De Belgische jaaromzet bedroeg tussen 2021 en 2023 vijf miljoen euro. In 2019 werd een verlies van 19.000 euro genoteerd, dat in 2022 opliep tot iets meer dan 100.000 euro.

The Body Shop is opgericht in 1976 en kende lange tijd grote successen met de verkoop van duurzame verzorgingsproducten. De overname door L’Oréal in 2006 betekende echter het begin van een neerwaartse spiraal. Eind vorig jaar nam de Duitse investeerder Aurelius het roer over en zette een rigoureuze sanering in gang. Die heeft niet kunnen voorkomen dat de Britse moedermaatschappij en de Duitse zustervestiging uitstel van betaling moesten aanvragen, wat uiteindelijk ook leidde tot het faillissement van de Belgische winkels. Het is nog onduidelijk wat de gevolgen zullen zijn voor de 27 Nederlandse vestigingen van The Body Shop.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging1 juli, 2025
    L’Oréal versterkt kappersportfolio met overname Color Wow

    L’Oréal heeft een akkoord bereikt over de overname van Color Wow, een snelgroeiend haarverzorgingsmerk. Een overnameprijs is niet bekendgemaakt, maar het merk zou meer dan een miljard dollar waard zijn.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Hoe de gezondheidstrend de cosmeticamarkt verandert

    Gezondheid is voor consumenten een essentieel criterium in de keuze van verzorgingsproducten. Ook de impact van influencers op sociale media is groot. Dat blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en trendwatcher Herman Konings.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Google investeert in Gentle Monster voor modieuze wearables

    Google heeft een belang van 4% verworven in de Zuid-Koreaanse brillenmaker Gentle Monster, goed voor een deal van zo'n 107 miljoen euro. Samen willen ze de snel evoluerende markt van slimme brillen veroveren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN