De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.
Meteen omnichannel
Sinds de oprichting in 2014 is Medi-Market uitgegroeid tot een internationale keten: ze is actief in België, Italië en Luxemburg, met inmiddels meer dan 160 vestigingen. Vorig jaar nam de keten al Spanje in het vizier, maar nu trekt de formule ook naar Nederland. Als eerste is het Maastricht Shopping Center aan de Brusselsepoort in Maastricht aan de beurt.
Het aanbod in de nieuwe Maastrichtse winkel omvat producten voor hygiëne, verzorging, beauty, voeding en diëten. Merken als Lucovitaal en Roter maken specifiek deel uit van het Nederlandse assortiment. Dankzij de ligging op het drielandenpunt speelt Maastricht bovendien een strategische rol: de keten mikt op een internationaal klantenbestand.
Vanaf de openingsdag kunnen klanten niet alleen fysiek terecht in Maastricht, maar ook via het online platform van Medi-Market. Daarmee biedt de keten vanaf de eerste dag een volledige omnichannel-ervaring, in lijn met de ambities om Europa’s referentiepunt voor gezondheid en welzijn te worden.