Zalando versterkt zijn beautydivisie: het Duitse e-commercebedrijf benoemt Thomas Schwulera, die van L’Oréal overkomt, tot nieuwe vicepresident Beauty. Schwulera moet de groei in het strategisch belangrijke segment versnellen.
Toegangspoort tot mode
De Berlijnse online retailer zag de beautyverkopen vorig jaar met meer dan 10% groeien en zet die trend nu kracht bij. Zo hebben ook Spaanse en Portugese klanten sinds kort toegang tot het assortiment verzorgingsproducten, make-up en geuren. Beauty is namelijk een toegangspoort voor Zalando: 70% van de klanten die beauty kopen, voegen ook modeartikelen toe aan hun winkelmandje.
Schwulera wil nu van Zalando “Europa’s meest inspirerende beautybestemming” maken. “Zalando heeft een unieke positie in de beautymarkt”, verklaarde hij op LinkedIn. “Ons logistieke netwerk biedt ongeëvenaard gemak aan 52 miljoen klanten in 26 Europese markten.” Zijn team zal inzetten op nauwere partnerrelaties, merkencuratie, technologische personalisatie en contentformats.
De Duitser rapporteert rechtstreeks aan het directiecomité. Hij werkte achttien jaar bij het Franse cosmeticaconcern L’Oréal, onder meer in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Met de aanstelling van Schwulera onderstreept Zalando zijn ambitie om uit te groeien tot een volwaardige beautyspeler.


