RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven GammaIntergammaKarwei
  • Onderwerpen Managementwissel
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Intergamma-topman Harm-Jan Stoter in september met pensioen

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2022

Na bijna 17 jaar aan het stuur bij Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, gaat CEO Harm-Jan Stoter per 1 september met pensioen. Wie zijn opvolger wordt, zal het bedrijf later bekendmaken.

“Een goed moment”

Topman Harm-Jan Store bereikt de pensioengerechtigde leeftijd en er is een opvolger gevonden: een goed moment om te vertrekken, meldt het bedrijf. De topman transformeerde de grootste doe-het-zelf retailer van de Benelux de afgelopen 17 jaar tot een voorloper op het gebied van onlineverkoop duurzaamheidsoplossingen. Hij zette vaart achter een omnichannelstrategie, centraliseerde de inkoop en reorganiseerde de logistiek.

De omzet van het bedrijf groeide tot 1,7 miljard euro en ook de winstgevendheid steeg fors. Er kwam meer differentiatie tussen de formules Gamma en Karwei op de Nederlandse markt: Gamma richt zich op de verduurzaming van woningen, verf en ‘do-it-for-me’-diensten, Karwei focust zich op inrichting, verlichting, vloeren en wanddecoratie.

“Mijn belangrijkste uitdaging was het bedrijf professionaliseren en klaarmaken voor de toekomst. En nu dat gelukt is, ontstaat er een goed moment om de leiding van het bedrijf in september over te dragen aan mijn opvolger”, zegt de CEO. Het bedrijf zal die opvolger binnenkort bekendmaken.

Meer over... Doe-Het-Zelf/Tuin
Zie meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin23 juli, 2025
    AI-gestuurde chatbot toont de weg in doe-het-zelfwinkels Brico

    Brico zet een nieuwe stap in digitale winkelondersteuning met de lancering van een AI-chatbot in zijn app, die klanten helpt meteen een product te vinden in de winkel.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin24 juni, 2025
    Hornbach haalt in Nederland marktaandeel boven 30%

    Bouwmarktgroep Hornbach is het nieuwe boekjaar sterk gestart. Met dank aan het gunstige voorjaarsweer, een toename van het aantal klanten en een iets hoger bonbedrag, aldus de directie.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin10 juni, 2025
    Intergamma neemt voorsprong op duurzaamheidsdoelen

    Intergamma, de groep achter doe-het-zelfketens Karwei en Gamma in België en Nederland, heeft nu al zijn ambities voor 2030 behaald wat betreft het terugdringen van de eigen CO2-uitstoot.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN