RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven CeconomyMediaMarktSaturn
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

MediaMarkt tankt vertrouwen op thuismarkt

icon
Elektro10 augustus, 2023
Shutterstock.com

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, ziet dat klanten hun onlinebestellingen vaker in de fysieke winkel komen afhalen. Het bedrijf groeit het sterkst in de Duitstalige landen en het oosten van Europa.

Heldere strategie

Mede dankzij sterke verkopen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wist Ceconomy de omzet op te krikken naar 4,5 miljard euro in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2022/23. In het westen en zuiden van Europa daalde de omzet wel licht in wat de elektroretailer een “uitdagende markt” noemt. Nederland vormt hierop een uitzondering: daar was de groei onder meer te danken aan diensten.

Het aandeel van online in de omzet daalt van 22,9 naar 20,9%. Volgens het bedrijf komen klanten hun onlinebestellingen vaker ophalen in de fysieke winkels. Belangrijkste prestatie is dat Ceconomy het operationele verlies weet terug te dringen van 102 miljoen euro vorig jaar naar 60 miljoen nu.

Topman Karsten Wildberger benadrukt dat de retailer een heldere strategie heeft: “We maken stap voor stap de reis naar een servicegericht platform dat de klant centraal stelt.” Hij is dan ook optimistisch over de groeivooruitzichten voor het volledige boekjaar.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro29 juli, 2025
    [BREAKING] Olivier van den Bossche (ex-Galeria en Inno) wordt topman MediaMarkt Benelux

    MediaMarkt Benelux stelt een opvallende nieuwe leider aan: Olivier van den Bossche, tot voor kort CEO van het Duitse warenhuisconcern Galeria Karstadt Kaufhof. De Belg neemt per 11 augustus 2025 het roer over van interim-topman Faruk Kocabas.

  • icon
    Elektro24 juli, 2025
    MediaMarkt bevestigt “vergevorderde” overnamegesprekken met JD.com

    Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt Saturn, bevestigt dat er “vergevorderde onderhandelingen” gaande zijn met JD.com. Geruchten over de interesse van de Chinese onlinehandelaar in een overname lopen al een tijdje.

  • icon
    Elektro24 juli, 2025
    Fnac Darty dringt verlies terug met e-commerce en abonnementen

    Fnac Darty schrijft nog steeds rode cijfers, maar is toch blij met een "zeer dynamisch" tweede kwartaal en verbeterende marges. De nieuwe focus op e-commerce en circulariteit legt de elektronicagroep geen windeieren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN