RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven AB InBev
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Vlaams-Brabant
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

AB InBev geniet na van warme zomer

icon
Food27 oktober, 2022

AB InBev heeft er een mooie zomer op zitten: zowel de omzet als de winst stegen in het derde kwartaal. De Leuvense brouwerijreus verhoogt nu de vooruitzichten voor het hele jaar.

Groei versnelt

Een zomer vol barbecueweer, festivals en evenementen heeft AB InBev deugd gedaan. De bierproducent pakt uit met sterker dan verwachte resultaten voor het derde kwartaal: de omzet steeg met liefst 12,1%. Dat is sneller dan vorige kwartalen en is grotendeels te danken aan prijsstijgingen.

Toch steeg ook het volume met 3,7%, volgens CEO Michel Doukeris dankzij een versnelde digitale transformatie en aanhoudende vraag van de consument. Het EBITDA steeg met 6,5%, goed voor een marge van 35,2%, en de onderliggende winst kwam uit op 1,7 miljard dollar. AB InBev deed het daarmee ook een stuk beter dan concurrent Heineken.

18 miljoen pintjes op festivals

Op de Belgische thuismarkt steeg het marktaandeel, zowel in de retail als dankzij een geslaagde festivalzomer. Op de Belgische festivals zijn meer dan achttien miljoen pintjes gedronken, terwijl ook het volume in de supermarkten steeg.

“In het derde kwartaal zagen we een herstel van de horeca- en evenementensector, zelfs in vergelijking met de periode vóór Covid-19 en ondanks de aanhoudende uitdagende context”, zegt Fabio Sala van AB InBev BeNeFraLux. In de horeca stegen de verkoopcijfers van vlaggenschip Stella Artois bijvoorbeeld met 32% ten opzichte van 2019.

Aangezien de brouwerijgigant een sterke vraag en “een veerkrachtige biercategorie” blijft zien, verhoogt AB InBev meteen zijn verwachtingen voor het hele jaar. Het moment houdt aan, meent Doukeris, dus zou de EBITDA nu tussen de 6 à 8% stijgen. Voordien lag de ondergrens op 4%. Analisten rekenen daarbij op een omzetgroei van 11%.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap die ook andere retailers treft.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN