Albert Heijn voert in Nederland campagne met A-merken die een B Corp-certificering hebben, om klanten aan te zetten tot bewuste aankoopkeuzes. De retailer is zelf ook B Corp-gecertificeerd.
Pop-up winkel
Merken als Alpro, Bonduelle, Clipper, Hak, Illy, Spa, Tony’s Chocolonely en Zonnatura staan centraal in de nieuwe campagne “Ieder B’tje helpt” van Albert Heijn. De Nederlandse marktleider, die zelf B Corp gecertificeerd is sinds eind vorig jaar, wil met deze campagne de bekendheid van B Corp vergroten en klanten ertoe aanzetten om een keer voor een product van een B Corp-gecertificeerd bedrijf te kiezen.
In de winkels kunnen klanten bij deelnemende producten door middel van een QR-code meer te weten komen hoe het betreffende bedrijf zich inzet voor mens, milieu en maatschappij. Shoppers kunnen ook meespelen met een quiz en in de veertig grootste Albert Heijn-winkels kan je een product uit de campagne proeven. Ook opent de retailer op het Gelderlandplein in Amsterdam van 17 tot en met 20 juli een ‘B Corp pop-up’-winkel, waar klanten kennis kunnen maken met de betreffende merken.
B Lab, de non-profitorganisatie achter de B Corp-certificering, juicht de campagne toe: “Door de spotlight te richten op deze ondernemingen, leren steeds meer klanten waar de B Corp-certificering voor staat, namelijk voor bedrijven die hun commerciële kracht inzetten om te bouwen aan een inclusieve, regeneratieve en eerlijke economie”, zegt communicatiemanager Charlotte Smit.