Bol mikt steeds meer op premiummerken om zijn positie in de concurrentiële e-commercemarkt te verbeteren. Na de luxemerken van L’Oréal, waaronder Lancôme, koos recent ook Nespresso voor het Nederlandse platform.
Digitale gemakszoekers
“Voor steeds meer premiummerken is bol een plek waar merk en klant écht samenkomen”, zegt e-commercedirecteur Oscar Hundman van Bol. “We combineren bereik en betrouwbaarheid met de mogelijkheid om een merkverhaal tot leven te brengen. Zo ontstaat niet alleen schaal, maar vooral een betekenisvolle ervaring voor onze klanten.”
De e-commercespeler investeert onder andere in gepersonaliseerde merkpagina’s en advertentietools. Volgens Bol telt het platform inmiddels 1300 adverteerders die ruim veertien miljoen actieve klanten in Nederland en België bereiken.
Voor Nespresso betekent de stap een uitbreiding van de digitale distributie. Sinds september biedt het koffiemerk niet enkel zijn machines, maar ook capsules via Bol aan. “Met Bol bereiken we bovendien de bredere doelgroep van digitale shoppers die gemak en snelheid verwachten”, zegt marketingmanager Marie-Laure Raadsen van Nespresso.


