RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour ziet vergelijkbare omzet in België stijgen met 11,3%

icon
Food26 juli, 2023

In de eerste helft van het jaar hebben alle winkelformules van Carrefour in België marktaandeel gewonnen. Ook op groepsniveau presteerde de foodretailer sterk.

Commercieel beleid

De maatregelen van Carrefour België in het kader van het strategisch plan 2026 beginnen hun vruchten af te werpen, zegt de retailer. De vergelijkbare omzet steeg met 11,3% en de volumes namen toe, vooral in de hypermarkten. Zowel die hypermarkten als de Market supermarkten en de Express buurtwinkels wonnen de afgelopen zes maanden marktaandeel. Mogelijk konden ze profiteren van de stakingsacties bij Delhaize en Mestdagh.

De foodretailer schrijft de goede resultaten toe aan een combinatie van factoren, waaronder een apart commercieel beleid met specifieke folders en promoties per winkelformaat, de koopkrachtacties, de focus op de huismerken, en de toepassing van de zogenaamde “methode Maxi”, die de productiviteit in de winkels verbetert.

Kosten besparen

Bovendien zag Carrefour in België groei voor de onlineverkoop en de snelle bezorgdiensten. Zopas nog herdoopte de retailer zijn snelle bezorgdienst Shipto naar Carrefour Fast Delivery om meer duidelijkheid te creëren voor de klanten, en in Knokke test het bedrijf deze zomer autonome bezorgrobots. Daarnaast werkt de retailer aan de kostenzijde, met rationaliserings- en automatiseringsinitiatieven, minder energieverbruik, logistieke ingrepen, gezamenlijke inkoop en synergiën met de groep Carrefour.

Ook op groepsniveau pakte Carrefour uit met sterke resultaten. De vergelijkbare omzet steeg met 11,2% naar 45,4 miljard euro. De operationele winst daalde wel met 2,2% als gevolg van de kosten die gepaard gingen met de integratie van Grupo Big in Brazilië. Op de Franse thuismarkt was er een vergelijkbare omzetgroei van 7,2% en ook daar wint de retailer marktaandeel. Ook de andere Europese landen deden het goed, met uitzondering van Polen, dat een jaar geleden een uitzonderlijk sterk tweede kwartaal kende door de oorlog in Oekraïne, en dat nu weer aanknoopt met “normale” cijfers.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nederlandse maaltijdwinkelketen Stach naar Parijs, Londen en Berlijn

    Stach, de Nederlandse keten van eetwinkels, koestert internationale ambities: na de twee eerste vestigingen in Parijs moeten ook steden als Berlijn, Londen of Hamburg volgen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    “Carrefour zoekt koper voor Italiaanse tak”

    Carrefour overweegt om Italië te verlaten: de retailer zou discrete gesprekken voeren met Europese retailers over een verkoop van de activiteiten in het land. Onder andere Lidl, Esselunga en Conad zouden interesse tonen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nieuwe Aldi-kledingcollectie knipoogt naar “quiet luxury”

    Net als vorig jaar introduceert Aldi bij het begin van de festivalzomer opnieuw een kledinglijn in z’n Belgische winkels, met een bijzonder collector’s item als blikvanger.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN