Kippenvlees uit diervriendelijke kweek is in de supermarkten van Colruyt Group voortaan makkelijker herkenbaar aan de benaming “Kip van Eigen Bodem” op de verpakking.
Lokaal karakter benadrukken
Bijna één derde van het standaard kippenassortiment bij Colruyt, Okay en Spar Colruyt Group beantwoordt vandaag aan de criteria van de Europese Better Chicken Commitment (BCC) op het vlak van dierenwelzijn. Dat assortiment blijft het goed doen bij de klanten, zegt de retailer. Om het lokale karakter extra te benadrukken en het assortiment extra herkenbaar te maken voor de klant, krijgen de verpakkingen een nieuwe benaming: “Kip van Eigen Bodem”. Voor dit kippenvlees werkt Colruyt Group exclusief samen met een vijftiental lokale kwekers die zich recent in een coöperatie verenigden.
“We zijn de trekker in de markt voor deze kip met hoger dierenwelzijn. We bevestigen onze overtuiging door aan de kar te blijven trekken en geven het concept nu inhoudelijk nog meer invulling met dit uitgesprokener lokale accent”, zegt Gunther Uyttenhove, de directeur van Colruyt Group Fine Food en eindverantwoordelijke voor het landbouwbeleid van Colruyt Group. Op termijn wil de retailer alle klassieke standaardkippen die verkocht worden in de beenhouwerijen van Colruyt, en de diepvrieskippen van het huismerk Boni, laten voldoen aan de BCC-normen.