RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Colruyt Group
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Colruyt verleidt hippere doelgroep met drankenwebshop Boir

icon
Food5 december, 2024
Boir.be

Met de drankenwebshop Boir.be wil Colruyt Group een jongere en bredere doelgroep bereiken, maar ook nieuwe categorieën verkennen: denk daarbij aan verfijnde alcoholvrije alternatieven en speciaalbieren.

“Minder maar beter”

In zekere zin is Boir.be het wat hippere vervolg op Klassewijnen, het platform waarop Colruyt Group al decennia een assortiment betere (vooral Franse) wijnen aanbiedt als aanvulling op het assortiment in de fysieke winkels. Met dit nieuwe merk wil de retailer inspelen op de verwachtingen van een jongere doelgroep die minder maar beter drinkt en op zoek is naar verrassende foodpairings met of zonder alcohol. Dat publiek laat zich graag verleiden door modieuze etiketten, exclusieve saké of biodynamische en natuurwijnen.

“Klanten zoeken dranken die zonder schroom op tafel kunnen staan, als volwaardig alternatief voor wijn of bier. Met Boir combineren we de vraag naar verfijnde alcoholvrije dranken met het gemak van online winkelen,” zegt e-commerceverantwoordelijke Tom De Prater. Voor bierliefhebbers lanceert Boir in december acht ambachtelijke, beperkt verkrijgbare bieren, waaronder een lambiek op basis van druivenmost. De categorie alcoholvrije dranken groeit snel, met premium alcoholvrije opties zoals Amaro van Opius. Behoorlijk exclusief is ook de Ricky Gervais-wodka.

Beleving en begeleiding

Boir vertelt de verhalen achter die producten met de nadruk op beleving en begeleiding en helpt klanten met intuïtieve zoekopties en persoonlijk advies om de perfecte drank te vinden. Met dit platform zet Colruyt Group een volgende stap in e-commerce en maakt het de markt voor verfijnde dranken toegankelijker voor een breed publiek. Bestellingen worden aan huis geleverd door bpost of afgehaald via het Collect&Go netwerk. Een AI chatbot staat op de planning, net als een koppeling aan het Xtra programma.

“We creëren nieuwe belevingsmerken naast onze grote merken”, zegt De Prater. Hij ziet ook mogelijkheden voor synergie met andere belevingsmerken binnen de groep, zoals Cru en Foodbag, wat het potentieel voor toekomstige groei versterkt. “Binnen Colruyt Group blijft dit een kleine activiteit, maar binnen de drankenwereld wordt dit een gevestigde waarde.”

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN