RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Lidl
  • Onderwerpen Digitalisering
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Consumentenorganisatie klaagt Lidl Plus-app aan

icon
Food7 april, 2025

Een Duitse consumentenorganisatie klaagt Lidl aan, omdat de retailer klanten onvoldoende informeert over het gebruik van hun data in de Plus-app. Deze testcase kan mogelijk ook voor andere retailers gevolgen hebben.

Informatie

Schendt de Lidl Plus-app de consumentenrechten? Volgens de Federatie van Duitse Consumentenorganisaties (Verbraucherzentrale Bundesverband) informeert Lidl klanten die zich registreren in de app onvoldoende over het feit dat de gegevens die ze delen in ruil voor de kortingen en coupons die ze ontvangen, niet alleen worden gebruikt voor gepersonaliseerde reclame, maar ook voor marktonderzoek. De organisatie heeft daarom een kortgeding aangespannen tegen de discounter, weet Lebensmittel Zeitung.

Volgens de Duitse wetgeving moeten bedrijven consumenten informeren over de totale prijs van hun aangeboden goederen of diensten of, als dit niet mogelijk is, ten minste uitleggen hoe de prijs wordt berekend. Lidl voldoet volgens de consumentenorganisatie onvoldoende aan deze informatieplicht, door niet te preciseren welke tegenprestaties er staan tegenover het gebruik van de klantendata. Het gaat volgens de verbruikersunie om een testcase: de uitspraak kan ook gevolgen hebben voor de klantenloyaliteitsprogramma’s van andere retailers. De Lidl Plus-app heeft intussen al meer dan honderd miljoen gebruikers.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food25 juni, 2025
    Honderden uitzendkrachten staken bij Albert Heijn

    De distributiecentra van Albert Heijn in Geldermalsen en Pijnacker worden sinds vandaag getroffen door een staking van honderden uitzendkrachten. De interimwerkers protesteren tegen de uitzendbureaus, maar kozen AH als (eerste) strijdtoneel.

  • icon
    Food25 juni, 2025
    Bom onder onlinesupermarkten: “Gewone supermarktmedewerkers”

    De online supermarkten Picnic en Flink moeten zich in Nederland voortaan houden aan de cao voor reguliere supermarkten. Die uitspraak in hoger beroep zet het kosten- en verdienmodel van de onlinesupers op de helling.

  • icon
    Food25 juni, 2025
    De uitdaging van meten in retailmedia: hoe Delhaize inzicht en impact combineert

    (publireportage) Retailmedia is allang geen “nice-to-have” meer. Toch blijft meten een uitdaging. Media Marketing Delhaize (MMD) pleit daarom voor transparante metrics en toegankelijke inzichten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN