Functionele voeding, proteïnerijke zuivel en plantaardige alternatieven helpen Danone aan mooie groeicijfers. Het sterkst is de dynamiek in Azië, maar ook Europa groeit nu al acht kwartalen op rij.
“Transformatie is nog niet voltooid”
In het derde kwartaal groeide de vergelijkbare omzet van Danone met 4,8% naar 6,876 miljard euro. 1,6% van die groei was toe te schrijven aan prijsverhogingen, 3,2% was volumegroei. In Europa realiseerde de groep een omzetgroei met 2,6%: die vooruitgang is vooral te danken aan goede prestaties in functionele voeding, met Danone Skyr, Activia Kefir, YoPro en het plantaardige merk Alpro. De dynamiek is vooral sterk in de regio China, Noord-Azië en Oceanië, met een vergelijkbare groei van 13,8%, onder andere dankzij medische en babyvoeding. Gematigder is de groei in Noord-Amerika, ondanks sterke groei voor proteïnerijke zuivel.


