RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen Prijsconcurrentie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verlaagt enkele A-merkprijzen naar niveau Colruyt en Albert Heijn

icon
Food15 april, 2024

Opmerkelijk prijsoffensief bij Delhaize: de retailer verlaagt fors de prijzen van enkele populaire ontbijtproducten naar het niveau van prijsleiders Colruyt en Albert Heijn. “We willen onze prijsperceptie bijstellen”, klinkt het.

Beperkte korf, forse daling

Sinds vorige week donderdag adverteert Delhaize in de pers en op zijn website enkele opvallende prijsverlagingen voor bekende A-merkreferenties. Het gaat om slechts elf producten, maar de prijsverlagingen zijn wel fors te noemen. Zo gaat de Biscoff speculoospasta 400g van 2,89 naar 2,69 euro, de Materne aardbeienconfituur 720g van 4,49 naar 3,99 euro, Senseo Classic 36 pads van 4,69 naar 3,49 euro en Kellogg’s Trésor melkchocolade 410g van 4,69 naar 3,99 euro.

Op de website van de retailer staan nog zeven bijkomende prijsverlagingen vermeld. Niet alle producten vonden we bij elke retailer in hetzelfde formaat terug, maar de trend is duidelijk: Delhaize richt zich met de nieuwe prijzen op het prijsniveau van marktleider Colruyt en uitdager Albert Heijn, en neemt zo afstand van Carrefour. Een opvallende zet.

Geen prijsoorlog

“We duiken onder niemands prijs, we willen geen prijsoorlog ontketenen”, reageert woordvoerder Roel Dekelver tegenover RetailDetail. “Wel willen we benadrukken dat we prijscompetitief zijn, niet alleen met onze Kleine Leeuwtjes, maar ook met merkproducten.” Volgens Delhaize stemt de perceptie over de prijzen bij de retailer vaak niet overeen met de realiteit. “De realiteit is dat we vaak in de buurt van Colruyt zitten met onze prijzen. Dat willen we met deze campagne benadrukken. Voor klanten is dit nu eenmaal een belangrijk thema. Maar ook op onze andere proposities, zoals gezondheid en kwaliteit, blijven we inzetten.”

“Dit is geen eenmalige campagne,” benadrukt Delhaize nog. Vorig jaar verlaagde de supermarktketen al de prijzen van een reeks waters en frisdranken, deze keer ligt de focus op snel roterende, populaire ontbijtproducten. In de toekomst zullen nog prijsverlagingen en campagnes volgen rond specifieke thema’s of assortimenten. Of de prijsinspanningen gedragen worden door Delhaize of door de leveranciers, wil het bedrijf niet kwijt. “Dat is niet relevant, wat telt is het voordeel voor de klant.”

ProductDelhaizeColruytAlbert HeijnCarrefour
Biscoff speculoospasta 400g2,692,692,692,99
Materne aardbeienconfituur 720g3,993,98//
Senseo Classic 36 pads3,493,493,494,69
Kellogg’s Trésor melkchocolade 410g3,993,993,994,69
Lipton Green Tea Intense Mint 20 zakjes2,992,992,993,29
Kwatta hagelslag melk 390g4,694,69/4,84
Quaker havermout Family Pack 800g2,752,65//
Kellogg’s Froot Loops 375g4,49/4,49/
Nescafé Dolce Gusto Cappuccino 30 capsules8,898,89/8,99
Kellogg’s Extra Pure Chocolade 375g3,69///
Douwe Egberts Decafe gemalen 500g8,258,257,498,35
Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Carrefour opent eigen winkels vanaf januari ook op zondag

    Vanaf 18 januari zal Carrefour België zijn 83 eigen winkels (40 hypermarkten en 43 supermarkten) ook op zondag openen. Die stap was voor de keten bijna een noodzaak geworden, gezien het succes van de zondagsopeningen bij Delhaize.

  • icon
    Food4 december, 2025
    Picnic haalt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië

    Na België, Duitsland en Frankrijk haalt onlinesupermarkt Picnic nu ook merkproducten uit Polen en Tsjechië. Daarmee zet de e-tailer een nieuwe stap in zijn strijd tegen de ’territoriale leverbeperkingen’.

  • icon
    Food4 december, 2025
    [In Beeld] Carrefour test mobiele winkel ‘The Box’ tijdens Winterpret in Brussel

    Carrefour duikt op het Poelaertplein, aan de voet van het reuzenrad van Winterpret, op met The Box: een mobiele winkel van minder dan vijftig vierkante meter. De supermarktketen test zo een nieuw format, dat later ook op andere evenementen en festivals kan worden ingezet.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN