RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags fastfoodveggie/vegan
  • Bedrijven Le Pain Quotidien
  • Onderwerpen duurzaamheidExpansie
  • Geografie Verenigd KoninkrijkVerenigde Staten
  • Personen Vincent Herbert
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ex-baas Le Pain Quotidien gaat voor vegaburgers van Lewis Hamilton

icon
Food3 mei, 2022
Shutterstock.com

Er is een nieuwe hamburgerketen op komst, maar dan wel een volledig plantaardige: Neat Burger, met niemand minder dan Lewis Hamilton en Leonardo DiCaprio als aandeelhouders. Aan het hoofd komt Vincent Herbert te staan, die zeventien jaar lang CEO was van Le Pain Quotidien.

Beroemdheden voor nepvlees

Het Britse Neat Burger wil vooral sterk gaan groeien in de Verenigde Staten: na een pop-uprestaurant in New York wil de keten nu veertien restaurants openen en via franchising internationaliseren, bericht De Tijd. De restaurants serveren typische fastfood, zoals hamburgers, hotdogs en milkshakes, maar dan allemaal plantaardig.

Achter het concept gaan een aantal bekende namen schuil: formule 1-piloot Lewis Hamilton is een belangrijke minderheidsaandeelhouder van Neat Burger, terwijl Tommaso Chiabra er voorzitter is. De Italiaanse zakenman was ook een van de eerste om in Beyond Meat, pionier in ‘net echte’ veggieburgers, te investeren. De burgers van Beyond Meat gooiden hoge ogen omdat ze zelfs bloeden bij het bakken. Ook acteur en ervaren vega-investeerder Leonardo DiCaprio stapt in het kapitaal.

Om verdere groei mogelijk te maken, trekt Neat Burger ook een oude bekende aan uit het Belgische retaillandschap: Vincent Herbert, voormalig topman van Le Pain Quotidien, gaat de Amerikaanse expansie leiden. Herbert stond tot 2018 aan het roer bij de Belgische bakkerijketen en zorgde er voor de intercontinentale uitrol van de formule. Eind 2019 dook hij even terug op bij de keten, maar halverwege 2020 kwam het tot een doorstart en zware herstructurering. Onder zijn bewind won Le Pain Quotidien onder andere de Mercuriusprijs van Comeos voor beste retailconcept.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN