In de winkels en de webshop van Carrefour België verschijnen de biologische producten van e-commercespeler Greenweez in de rekken: dat moet shoppers meer keuze bieden in bio tegen lagere prijzen.
Schaalvoordelen
De exclusieve samenwerking tussen Greenweez en Carrefour België gaat van start met een selectie van zeventien Greenweez-producten: verschillende soorten bloem, pindakaas, zaden en noten, glutenvrije havermout en volkoren basmatirijst. Een nieuwe golf producten volgt in het najaar. De producten zijn beschikbaar in alle hyper- en supermarkten en gedeeltelijk ook in de Express-buurtwinkels.
De samenwerking met Greenweez biedt schaalvoordelen, zegt Carrefour: de retailer kan de prijzen van een aantal bioproducten zo aanzienlijk laten dalen. Amandelmeel wodt meer dan 35% goedkoper en de prijs van gojibessen gaat met meer dan 50% omlaag. De Greenweez-producten vormen dan ook een aanvulling op het bestaande aanbod Carrefour BIO, volgens Carrefour zelf het goedkoopste biomerk van België. Vinden klanten een soortgelijk bioproduct elders goedkoper, dan krijgen ze het prijsverschil terugbetaald.
De samenwerking komt niet uit de lucht vallen: Greenweez, Europese marktleider in e-commerce voor bio- en ecologisch verantwoorde producten, is sinds 2016 onderdeel van de groep-Carrefour en sinds 2020 ook in België actief.