Van de huidige elf vestigingen wil de Belgische hamburgerketen Manhattn’s snel doorgroeien naar veertig restaurants, ook in het buitenland, met franchisingpartners in Frankrijk en Nederland.
Kantelpunt
Manhattn’s werd in 2014 opgericht door de broers Philippe en Jerome Vandermeulen. Het bedrijf onderscheidt zich van andere premium burgerketens door de New Yorkse insteek en de sterke visuele identiteit. De eerste twee vestigingen openden de deuren in Brussel, daarna volgden steden als Antwerpen, Gent en Leuven. Intussen is de keten ook in het buitenland actief, met twee restaurants in Parijs. Daar komt er straks een derde bij.
Dit jaar verwacht de hamburgerketen 20 miljoen euro omzet te draaien met 150 werknemers, maar het is de ambitie te groeien naar zo’n veertig locaties tegen 2029, zeggen de oprichters aan De Tijd: “We komen op een kantelpunt. We zijn klaar om exponentieel te groeien. Als het in Parijs lukt, zal het ook in pakweg Lyon of Rotterdam werken.” Daarom gaat de keten op zoek naar franchisepartners in Frankrijk en Nederland. Het concept en de organisatiestructuur zijn er klaar voor.