Golden Power, het succesvolle huismerk voor energiedrankjes dat Aldi België in 2002 lanceerde, krijgt tegen eind dit jaar ook een uitrol in andere Europese landen waar Aldi Nord actief is. De verpakking werd recent vernieuwd.
Grootste merk voor energy drinks in België
Wat in 2002 begon als een test in enkele Limburgse winkels, is uitgegroeid tot één van de populairste merken voor energy drinks op de Belgische markt, meldt Aldi België. Dat succesverhaal wordt nu verdergezet in andere Europese landen waar het moederbedrijf Aldi Nord actief is. Golden Power is al aanwezig in Nederland en Luxemburg, en tegen eind 2025 ligt het merk ook in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal en Polen in de schappen, met de smaken “Golden Power regular” en “Golden Power zero”, de twee populairste smaken in België.
Vandaag is Golden Power het grootste merk voor energy drinks in België, goed voor omgerekend 150.000 badkuipen op jaarbasis. Dat is mede te danken aan de lage prijs: een blikje Golden Power regular kost slechts 0,49 euro. Recent werd het design van alle blikken opgefrist, met een herkenbare bliksemschicht op de verpakking. Er zijn intussen vijf smaken beschikbaar, die geregeld worden aangevuld met tijdelijke aanbiedingen of seizoensgebonden smaakjes. Vanaf half oktober pakt Aldi in België uit met twee nieuwe smaken: Golden Power passievrucht (25 cl) en Golden Power passievrucht zero (25 cl).


