RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Lidl
  • Onderwerpen DigitaliseringMarketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl stopt met versturen papieren folder

icon
Food14 april, 2025

Vanaf deze week bezorgt Lidl in heel België geen papieren folder meer aan huis: de retailer zet volledig in op digitalisering. Klanten vinden nog wel een papieren folder in de winkels.

1000 ton papier per jaar

Al in 2023 startte Lidl met een geleidelijke afbouw van de huis-aan-huis bedeling van papieren folders, eerst in grote steden zoals Antwerpen, Gent, Luik en Namen, daarna in meer regio’s. Vanaf deze week bereikt dit proces zijn laatste fase: de discounter zal in België geen papieren folder meer aan huis bezorgen. Klanten die wel nog een papieren folder wensen, kunnen die in de winkel raadplegen. Lidl bespaart met deze maatregel duizend ton papier per jaar.

De retailer noteerde het afgelopen jaar een stijging van meer dan 15% gebruikers van de online folder. Het bedrijf investeerde in het verbeteren van de digitale gebruikerservaring: “We hebben onze Lidl Plus-app en folder geoptimaliseerd om het voor klanten nog eenvoudiger te maken om onze aanbiedingen te bekijken en te profiteren van kortingen,” zegt woordvoerster Isabelle Colbrandt van Lidl België & Luxemburg.

Vernieuwde folders

Ook andere retailers zetten sterker in op digitalisering, door de folder bijvoorbeeld ook via hun app, e-mail en Whatsapp te verspreiden, maar Lidl is de eerste grote supermarktketen in België die volledig stopt met het versturen van papieren folders.

Vorige maand nog gaf Carrefour zijn papieren folder een nieuw kleedje, met minder pagina’s en sterkere promoties in een compacter formaat. Ook Aldi lanceerde zopas een vernieuwde folder met een opgefriste indeling: meer ruimte voor vers, scherpe promoties en een vaste plaats voor de huismerken

In Frankrijk zijn zowel marktleider E.Leclerc als Carrefour al volledig gestopt met papieren folders.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 juli, 2025
    Sterk tweede kwartaal voor Carrefour België

    In België heeft Carrefour een groei van de vergelijkbare omzet gerealiseerd in het tweede kwartaal. Dat is een opsteker voor de foodretailer, na een moeilijker eerste kwartaal.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

  • icon
    Food24 juli, 2025
    Conflict tussen Jumbo en Heineken is van de baan

    Na aanslepende onenigheid over de inkoopcondities zijn Jumbo en Heineken tot een commercieel akkoord gekomen. De boycot is daarmee achter de rug: de producten keren snel weer terug in de winkelrekken.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Wonen25 juni, 2025
    Interieurketen Rivièra Maison valt om na jaren van verlies
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN