RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven LidlSchwarz Gruppe
  • Onderwerpen duurzaamheidToeleveringsketen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl verhoogt klimaatdoelen voor leveranciers

icon
Food25 september, 2024
Shutterstock.com

Om de uitstoot van broeikasgassen in zijn toeleveringsketens wereldwijd tot nul te herleiden tegen 2050, gaat Lidl nog nauwer samenwerken met partners en leveranciers.

Nieuwe klimaatdoelen

Om zijn “net zero”-ambitie te bereiken in 2050 stelt Lidl ambitieuze nieuwe klimaatdoelen voor zijn toeleveringsketen. De zogenaamde Scope 3-emissies – dat zijn de emissies die stroomopwaarts en stroomafwaarts in de waardeketen van de discounter worden gegenereerd – vertegenwoordigen immers meer dan 90% van de totale emissies van het bedrijf.

Over tien jaar, tegen 2034 dus, wil Lidl de broeikasgasemissies uit landbouw, bosbouw en ander landgebruik (de zogeheten “FLAG-emissies”) met 42,4% verminderen. Lidl engageert zich ook om de uitstoot van energie en industrie in dezelfde periode met 35% te verminderen. Dat vergt nauwere samenwerking met partners en leveranciers: aan zijn grootste leveranciers, verantwoordelijk voor 75% van de productgerelateerde emissies, vraagt de retailer om uiterlijk in 2026 de uitstoot te reduceren in lijn met het Science Based Targets-initiatief (SBTi).

Zelf heeft Lidl zijn operationele CO2-uitstoot al met 52% verminderd, onder andere door het gebruik van hernieuwbare energiebronnen: sinds 1 maart 2022 gebruiken winkels, logistieke centra en kantoren in alle Lidl-landen 100% groene stroom. Met deze klimaatdoelen draagt Lidl bij aan de algemene verbintenis van moederholding Schwarz Group om de 1,5°C-doelstelling van het klimaatakkoord van Parijs te helpen bereiken.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food22 mei, 2025
    Waarom het marktaandeel van discounters ook de komende vijf jaar blijft stijgen

    Met een focus op vaste lage prijzen, expansie in stadscentra, non-food en gezondheid blijven discounters de traditionele supermarktketens het vuur aan de schenen leggen. Aldi en Lidl behouden hun dominante positie.

  • icon
    Food21 mei, 2025
    Crisp boekte stevig verlies in 2023

    De Nederlandse onlineversmarkt Crisp eindigde 2023 fors in de rode cijfers ondanks een mooie omzetstijging. Ook vorig jaar groeide de retailer met dubbele cijfers, dit jaar wil het bedrijf operationeel winstgevend worden.

  • icon
    Food21 mei, 2025
    Greenyard in het rood

    Ondanks een stijgende omzet eindigde Greenyard zijn boekjaar in de rode cijfers. De marges staan onder druk en de kosten stijgen in een onzekere macro-economische context.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN