Ook in het seizoen 2025-2026 blijft Lidl een officiële sponsor van de Europa League en de Conference League, het tweede en derde niveau van Europese bekercompetities.
“Meest zichtbare sponsor”
De samenwerking loont, zegt de retailer in een persbericht: Lidl was het afgelopen seizoen de “meest zichtbare sponsor van beide competities” volgens het Nielsen Global Sports Report. In dat kader heeft de discounter meer dan 18.000 porties vers fruit uitgedeeld in de stadions en 4685 toegangskaarten verloot aan Lidl-klanten. Ook in het komende seizoen zal Lidl weer kaartjes verloten en andere acties opzetten. In alle dertig Europese Lidl-landen maken ruim 12.000 kinderen kans om officiële spelersbegeleider te worden tijdens de competitiewedstrijden.
De discounter zet al enige tijd sterker in op sportsponsoring: Lidl is ook zichtbaar in het wielerpeloton, onder andere. Dat heeft veel te maken met de hoge ambities die de retailer koestert voor zijn sportmerk Crivit, waarmee het bedrijf de concurrentie aangaat met Decathlon.


