RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Crisp
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenE-commerce
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Maaltijdboxen en besparingen bezorgen Crisp eerste winst

icon
Food11 oktober, 2024
Crisp

Sinds juni is Crisp winstgevend in Nederland, mede dankzij besparingsoefeningen en het succes van de maaltijdboxen. Volgend jaar moet de online versmarkt ook in België rendabel worden.

Reorganisatie

Crisp noteert dit jaar een omzetstijging met 25%. Tegelijk wist de online supermarkt de afgelopen twee jaar de kosten met 15% te drukken. Dat resulteert voor het eerst in zwarte cijfers: sinds juni is het bedrijf operationeel winstgevend in Nederland, zegt CEO Tom Peeters aan het FD.

In 2022 leed Crisp nog 50 miljoen euro verlies, maar rentabiliteit wordt belangrijker gezien het gewijzigde investeringsklimaat: met de stijgende rente wordt het voor verlieslatende groeibedrijven moeilijker om durfkapitaal op te halen. Daarom voerde Crisp een aantal reorganisaties door: op het hoofdkantoor in Amsterdam sneuvelde één baan op de tien, er kwam een efficiëntere verpakkingsmachine en het Belgische distributiecentrum in Bornem ging dicht – Vlaamse klanten worden nu meestal beleverd vanuit Breda via een overslaglocatie in Boom.

Ondanks een groeivertraging na de pandemie blijft de omzet goed aantrekken, zegt de topman. Het aantal klanten dat wekelijks bestelt, ligt nu 64% hoger dan een jaar geleden. Dat is mede te danken aan het succes van de maaltijdboxen: daarvan verkoopt Crisp er intussen meer dan twee keer zoveel als vorig jaar. De winstgevendheid per bestelling is in een jaar tijd met 10% gestegen, waardoor nu elke extra bestelling bijdraagt aan de winst.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food31 juli, 2025
    FrieslandCampina verkoopt Roemeense tak

    FrieslandCampina verkoopt zijn Roemeense activiteiten aan het Hongaarse agroconcern Bonafarm. Daarmee trekt de zuivelgroep zich terug uit Roemenië, ondanks een sterke lokale marktpositie.

  • icon
    Food31 juli, 2025
    Kraft Heinz-topman bevestigt mogelijke opsplitsing

    Voor het eerst reageert Kraft Heinz op de aanhoudende geruchten over een opsplitsing: volgens CEO Carlos Abrams-Rivera onderzoekt de multinational inderdaad de “strategische opties”. Een deal zou al binnen enkele weken rond kunnen zijn.

  • icon
    Food31 juli, 2025
    Concurrenten mogen Nespresso-capsules op de markt brengen

    Het ontwerp van de koffiecapsules van Nespresso is niet langer beschermd in de Benelux: concurrenten mogen dus capsules op de markt brengen die in de machines van het koffiemerk passen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN