Albert Heijn lanceert in België en Nederland een extra grote editie van de Hamsterweken, met nog meer “1+1 gratis”-acties. Tegelijk verschijnt een uitgebreid hamstergezin in de televisiecampagne.
Publiekslievelingen
Vandaag begint bij Albert Heijn een extra grote editie van de bekende Hamsterweken, met bij veel producten 1+1 gratis: in Nederland gaat het om 2000 producten, dat is liefst twee keer zoveel als normaal. De Bonusfolder werd daarbij omgedoopt tot de Hamsterkrant, in een extra groot formaat. Een week lang zijn er in de winkels ook speciale hamster-tompoucen verkrijgbaar. In de campagne die tegelijk van start gaat, blijkt dat het bekende hamsterkoppel van de retailer er acht nieuwe gezinsleden bij heeft: drie kleuters, drie peuters en twee piepkleine babyhamstertjes.
“De hamsters van Albert Heijn zijn al meer dan 20 jaar een groot succes in Nederland. Ook in België zijn ze echte publiekslievelingen geworden,” zegt Els Lagrou, hoofd marketing bij Albert Heijn België. “Het hamstergezin is uitgebreid en in onze nieuwe commercial doen ze voor het eerst samen boodschappen. Het hamstergezin wordt een nieuwe, vaste waarde. Ze komen ook later op het jaar terug in een leuke serie van commercials.”