RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Colruyt Group
  • Onderwerpen duurzaamheidFMCG
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ontbijtgranen Boni krijgen tot 30% minder suiker

icon
Food10 januari, 2024

Colruyt verlaagt het suikergehalte in sommige ontbijtgranen van huismerk Boni. De supermarktgroep noemt het een nieuwe stap in het engagement voor meer evenwichtige voeding.

Geleidelijk afbouwen

Zonder gebruik te maken van zoetstof en volgens Colruyt ook zonder de smaak te veranderen is de hoeveelheid suiker in ontbijtgranen van Boni Selection verminderd. Het gaat om negen van de elf referenties. Bij twee producten – Choco Krisps en Cereal Flakes – is het suikergehalte met meer dan 30% gedaald. Colruyt communiceert over de vernieuwde receptuur op de verpakking van de ontbijtgranen.

“Ontbijtgranen bevatten vandaag gemiddeld 25g suiker per 100g en daar willen we verandering in brengen”, zegt voedingsdeskundige Ivyn Degeest van Colruyt Group. “Omdat we de consument graag laten wennen aan een minder zoete smaak, bouwen we die geleidelijk af.” Op basis van de gemiddelde verkoop per jaar, zouden klanten daardoor jaarlijks in totaal 84,6 ton minder suiker consumeren.

De aanpassing kadert in een nieuw convenant dat werd ondertekend door de sector. “De strijd tegen overgewicht en obesitas blijft, ook in België, een belangrijke maatschappelijke uitdaging. Suiker is één van de grote boosdoeners, naast bewerkt voedsel of te weinig beweging. Als grootste Belgische retailer wil Colruyt Group zijn maatschappelijke rol opnemen om een gezonde levensstijl bij zijn klanten te promoten”, klinkt het.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food17 juni, 2025
    Colruyt Group verkoopt 81 Franse supermarkten aan Intermarché

    Colruyt Group verkoopt 81 Franse supermarkten en 44 Dats 24 tankstations aan Groupement Mousquetaires, de groep achter supermarktketen Intermarché. Voor de overige supermarkten lopen er nog gesprekken.

  • icon
    Food17 juni, 2025
    Q8 lanceert “Spotify voor voeding” in 75 stations

    Q8 introduceert digitale foodmarkten in 75 van zijn stations in België en Luxemburg: klanten kunnen er kant-en-klare gerechten en boodschappen uit de Delhaize Shop & Go bestellen. In Denemarken is het concept al een succes.

  • icon
    Food16 juni, 2025
    Festivalkoorts treft ook Belgische supermarkten

    Nu grote zomerfestivals als Graspop, Rock Werchter, Dour en Tomorrowland voor de deur staan, hopen Colruyt, Albert Heijn en Carrefour elk op hun manier in de gunst te komen van de festivalgangers.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN