RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Tags delistingkoffie
  • Bedrijven JDE Peet'sJumboPicnic
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Opnieuw ruzie tussen JDE Peet’s en Everest (Jumbo, Picnic)

icon
Food3 juli, 2025
© Picnic

Nog geen vier maand na het einde van hun vorige ruzie is het alweer prijs tussen koffieproducent JDE Peet’s en inkooporganisatie Everest. De organisatie, die onder andere Jumbo en Picnic groepeert, wil geen Douwe Egberts meer inkopen na een forse prijsverhoging eergisteren.

Tot 25% duurder

Op 10 maart sloten beide partijen nog een akkoord, waardoor de ketens achter Everest de producten van JDE Peet’s opnieuw zouden aanbieden. Ze hadden de aankopen ervan stopgezet wegens eerdere prijsverhogingen, maar moesten in maart toch toegeven dat sommige adviesprijzen tot 30% verhoogd zouden worden.

Op 1 juli voerde het koffieconcern echter weer dubbelcijferige prijsverhogingen door, zo schrijft het FD: sommige producten zouden zelfs tot 25% duurder worden. Daarop besloot Everest (met ook het Franse Intermarché en het Duitse Edeka) de producten niet meer in te kopen.

Voorraden slinken

Er is nog wel een voorraad, zeggen de betrokken ketens aan het FD, maar naarmate het nieuwe conflict langer duurt zullen die logischerwijs ook uitgeput raken. In het slechtste geval zullen de klanten dus opnieuw geconfronteerd worden met lege winkelrekken.

In een reactie zegt JDE Peet’s dat de prijzen voor koffiebonen meer dan verdubbeld zijn op anderhalf jaar tijd. De groep ontkent ook dat het nieuwe plan van zijn nieuwe CEO Rafael Oliveira, om de winstgevendheid te verhogen, een rol heeft gespeeld in de beslissing. De supermarkten zien dat evenwel anders.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 augustus, 2025
    Interesse in failliet aardappelbedrijf CêlaVíta

    Er is hoop op een doorstart voor CêlaVíta, het failliete aardappelbedrijf dat vorige week de boeken moest neerleggen. Al meerdere geïnteresseerden hebben zich gemeld voor een eventuele overname.

  • icon
    Food19 augustus, 2025
    Gezondheidsclaim voor groene kiwi is Europese primeur

    Groene kiwi is het eerste verse fruit dat van de Europese Commissie de goedkeuring heeft verkregen voor een gezondheidsclaim. Kiwimarketeer Zespri spreekt van een mijlpaal, na meer dan vijftien jaar onderzoek.

  • icon
    Food19 augustus, 2025
    Lidl-moeder gaat voor insecten als voeding

    De Schwarz-groep boven Lidl en Kaufland maakt serieus werk van insecten als voedselbron van de toekomst. Via dochteronderneming PreZero wil de groep een geïntegreerde keten ontwikkelen voor de productie, verwerking en distributie van insecten als eiwitbron.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN