RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven EuroCommerceMcKinsey
  • Onderwerpen Analyse
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[Rapport] Supermarkten zien grootste margedaling in vijf jaar

icon
Food19 april, 2023
Shutterstock.com

Aangepast naar inflatie daalde de Europese foodretailomzet vorig jaar met 7,1%, doordat consumenten scherper op de prijzen letten. Ook de druk op de marges houdt aan. Retailers zoeken hun heil in samenwerking en verdere automatisering.

Prijzen stijgen, volumes dalen

De hoge voedingsinflatie had in 2022 een stevige impact op het consumentengedrag: gezinnen zagen de kosten sneller stijgen dan hun inkomen en kochten daarom goedkopere producten, meer huismerken, vaker bij de discounters. De totale verkoop van levensmiddelen groeide in Europa nog wel met 2,9 %, maar die groei was het resultaat van 10,7% procent hogere prijzen, tegenover een volumedaling van 3,6% en een “downtrading” effect van 3,6%.

Read more
Become member
Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food25 juli, 2025
    Rémy Cointreau groeit voor het eerst in twee jaar

    Rémy Cointreau laat voor het eerst sinds begin 2023 weer groei zien en verhoogt de verwachtingen. Dat is opvallend, want het Franse drankenconcern kampt al jaren met tegenvallende resultaten in zowel de Verenigde Staten als China.

  • icon
    Food25 juli, 2025
    Average Rob-bier Tout Bien krijgt steun van Marc Coucke, Erwin Van Osta en Jan Boone

    Een groep Belgische topondernemers, waaronder Marc Coucke, Erwin Van Osta (Hubo) en Jan Boone (Lotus Bakeries), gaat investeren in het biermerk Tout Bien van influencer Average Rob. Dat wil een volgende groeifase inzetten en mikt tegen 2027 op de verkoop van elf miljoen blikjes.

  • icon
    Food24 juli, 2025
    Carrefour verkoopt Italiaanse tak aan NewPrinces Group

    Carrefour heeft een bindende overeenkomst gesloten met NewPrinces Group, met het oog op de verkoop van al haar activiteiten in Italië. Dat meldt de foodretailer in de marge van sterke kwartaalresultaten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN