RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tony’s Chocolonely boos om dumpingprijzen bij Aldi

icon
Food31 oktober, 2018

Hoewel het duurzame chocolademerk officieel niet aan Aldi verkoopt, staan de repen toch in de folder van deze week, en wel tegen een bijzonder lage prijs. Dat is het werk van een derde partij die een lot doorverkocht.

 

Samenwerking stopgezet

Zes varianten van de Tony’s Chocolonely chocoladerepen staan nu als weekendactie in promotie bij Aldi Nederland, tegen 1,98 euro per stuk, terwijl de normale verkoopprijs bij bijvoorbeeld Albert Heijn 2,75 euro bedraagt. “We zijn gedumpt”, reageert het chocolademerk teleurgesteld op zijn blog. Het gaat om een inschattingsfout: een poos geleden verkocht de fabrikant namelijk 80.000 repen aan een klant die in de loyaliteitspakketten zit en met wie het merk al anderhalf jaar samenwerkt. Tegen de afspraken in hebben zij de repen echter doorverkocht en zo zijn ze bij Aldi terecht gekomen.

 

Tony’s Chocolonely betreurt de actie, want prijsstunts zijn in tegenspraak met de ambitie van het bedrijf om chocolade 100% slaafvrij te maken. Bij een te lage winkelprijs krijgen cacaoboeren immers geen leefbaar inkomen. Daarom maakt het merk steeds duidelijke afspraken over hoe vaak het in de promotie is en tegen welke korting. Bovendien is Tony’s selectief in de keuze van zijn retailpartners. Het merk heeft de samenwerking met de doorverkoper dan ook stopgezet.
 

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food13 augustus, 2025
    Danone lanceert innovatie voor gebruikers van afslankmedicatie

    In de VS heeft Danone een drinkbare yoghurt gelanceerd die speciaal is ontwikkeld voor mensen die gewicht willen verliezen met behulp van GLP-1 afslankmedicijnen zoals Ozempic en Wegovy.

  • icon
    Food13 augustus, 2025
    Duitse versterking voor inkoopalliantie Carrefour en Coopérative U

    RTG International, een samenwerkingsverband van Duitse retailers als Tegut, Globus en Rossmann, sluit zich aan bij Concordis, de inkoopalliantie die recent werd opgericht door Carrefour en Coopérative U.

  • icon
    Food13 augustus, 2025
    Aardappelpionier CêlaVíta is failliet

    Een goed jaar nadat McCain de Nederlandse producent van koelverse aardappelspecialiteiten CêlaVíta verkocht aan een investeringsfonds, is het bedrijf failliet. Of er een doorstart komt, in niet duidelijk.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN