Onlinesupermarkt Crisp “gaat een volgende fase in” met vers geld van ABN Amro, dat nieuwe investeringen mogelijk maakt. Het bedrijf zegt dat het eind dit jaar zowel in Nederland als in België winstgevend zal zijn.
Stap naar foodservice
ABN Amro kent Crisp een lening toe van 28 miljoen euro, die onder andere dient om een lening van 23,9 miljoen euro uit 2022 terug te betalen aan de Amerikaanse durfinvesteerder Triple Point Capita. Het laat de onlinesupermarkt echter ook toe om een volgende fase in te gaan, zegt oprichter en CEO Tom Peeters aan NRC: “Naast het vervangen van dat krediet hebben we nu meer ruimte om te investeren in software, ons assortiment en in onze logistiek.”
In Nederland is Crisp naar eigen zeggen ruim een jaar winstgevend. Ook in België ontwikkelt de business zich volgens plan: “We verwachten dat we eind dit jaar voor het eerst groene cijfers gaan draaien met de hele groep. Vlamingen bestellen meer tegelijk dan Nederlanders en zijn ook iets loyaler, maar de drempel voordat ze een eerste aankoop doen is wat hoger. Daar moeten we iets meer marketing doen zodat ze ons weten te vinden.”
Ook zoekt Crisp groei in een nieuwe markt: naast de consumentenmarkt gaat het bedrijf de samenwerking aan met cateraar Sodexo om de foodservicemarkt te bedienen.