Jumbo heeft de gereputeerde marketingconsultant René Repko aangetrokken als marketingdirecteur ad interim na het onverwachte vertrek van Jorieke de Vries, die pas twee jaar geleden overkwam van Lidl.
Grote naam
Begin deze week kondigde De Vries aan dat ze Jumbo op 1 augustus verlaat, minder dan twee jaar nadat ze de overstap maakte van bij Lidl. Daarop heeft de supermarktketen Repko benoemd als marketingdirecteur op interimbasis. Hij begint op 15 juli aan zijn tijdelijke taak, meldt Marketing Report. Hoe lang hij blijft, is niet duidelijk.
Repko is een grote naam in de Nederlandse marketingwereld: hij was zes jaar lang marketingdirecteur van Albert Heijn en zelfs acht jaar lang bij HEMA. Daarna werkt hij ook voor onder andere Sligro, Rituals en Action. Hij heeft sinds 2018 zijn eigen adviesbureau, The New Bazaar.
Opmerkelijk: twee sleutelposities bij Jumbo worden nu ingenomen door interimmanagers. Ook topman Tom Heidman is immers een tussenpaus, in afwachting van de benoeming van een CEO – of de terugkeer van Frits van Eerd, wie weet.