Tim Bork, voormalig inkoopdirecteur bij Lidl, wordt commercieel directeur bij Ahold Delhaize Europa & Indonesië. De topman belooft zijn “betaalbaarheids-DNA” in te zetten bij zijn nieuwe werkgever.
Twintig jaar ervaring
Bork zal vanaf vandaag rapporteren aan Claude Sarrailh, die sinds een jaar CEO is van Ahold Delhaize Europe & Indonesië. Hij wordt verantwoordelijk voor het vormgeven en aansturen van de commerciële en waardeketenontwikkeling op Europees niveau, zegt het persbericht. Daarbij zal hij onder andere processen stroomlijnen, kosten verlagen en inzetten op schaalvoordelen.
De Duitser bekleedde verschillende leidinggevende functies bij Lidl en kan bogen op meer dan twintig jaar ervaring in de internationale foodretail. Zijn meest recente functie was die van inkoopdirecteur bij de discounter, verantwoordelijk voor de inkoop van zowel huismerk- als merkproducten. Hij wil naar eigen zeggen nieuwe mogelijkheden voor innovatie en samenwerking creëren door zijn groeimindset te combineren met “betaalbaarheids-DNA”.