RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Just Eat Takeaway
  • Onderwerpen E-commerceRetailDetail Food Congress
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Waarom Takeaway.com in de toekomst naast pizza ook iPhonekabels zal kunnen bezorgen

icon
Food7 juni, 2023

Het dienstenaanbod van Takeaway.com breidt zich uit van het aan huis bezorgen van restaurantmaaltijden naar het leveren van de boodschappen of zelfs van non-food bestellingen. “We hebben de kennis, de voertuigen en de mensen.”

Boodschappen bezorgen

In steeds meer Belgische steden gaat Takeway.com van start met zijn eigen leveringsdienst, met de bekende oranje “brand ambassadors”. Die dienst werd aanvankelijk opgestart in grote steden zoals Antwerpen, Brussel en Gent, maar breidt nu uit naar wat kleinere steden en regio’s. Recent werden Aalst, Genk, Hasselt en Kortrijk aan het netwerk toegevoegd. De koeriers bezorgen er niet enkel restaurantmaaltijden, maar steeds vaker ook boodschappen en binnenkort zelfs non-food bestellingen.

In België bezorgt Takeaway.com al sinds het najaar van 2022 boodschappen vanuit de Carrefour-stadswinkel aan de Anspachlaan in de Brusselse voetgangerszone. Klanten hebben de keuze uit meer dan 500 producten, van groenten en fruit tot verzorgingsproducten. De bestellingen worden elke dag bezorgd tussen 10u en 21u30. “Die test verloopt succesvol en zal binnenkort worden uitgebreid”, zegt country director Siska De Lombaerde. “We bezorgen ook al voor zelfstandige buurt- en gemakswinkels, drankenhandels, koffiebars…”

Stap naar non-food

Daarmee volgt het bezorgplatform in België een trend die zich internationaal volop doorzet: het dienstenaanbod breidt zich uit van het bezorgen van restaurantmaaltijden naar andere sectoren. “Delivery as a service”, zeg maar. Op groepsniveau heeft moederbedrijf Just Eat Takeaway een samenwerking afgesloten met Starbucks. In het Verenigd Koninkrijk bezorgt het bedrijf de boodschappen voor Asda en Sainsbury’s, in Nederland doet Thuisbezorgd.nl dat voor Spar en Albert Heijn. Het Duitse zusterbedrijf Lieferando opende twee eigen dark stores in Berlijn, om van daaruit de boodschappen te bezorgen. Dat doet de groep ook al in Canada, met de dienst Skip Express Lane.

En het hoeft niet bij voeding te blijven: “We willen ook non-food gaan bezorgen, van petfood over cosmetica tot kleine elektronica. In Nederland werkt Thuisbezorgd.nl sinds de zomer van vorig jaar samen met Blokker. Daar kijken we in België met veel interesse naar. Heb je snel een nieuwe iPhone-kabel nodig? Wij hebben de koeriers op straat. Voor ons is het grote voordeel dat boodschappen en non-food niet per se rond lunchtijd of tijdens de avondpiek hoeven te worden bezorgd. Zo kunnen we onze vloot efficiënter inzetten. We hebben de kennis, de voertuigen en de mensen. Bovendien kunnen we nieuwe klanten aanspreken, die mogelijk op hun beurt ook een restaurantmaaltijd laten bezorgen. Het hangt logisch aan elkaar.”

Correcte partner

Vergelijk overigens het model van Takeaway.com niet met dat van sommige flitsbezorgers. “Wij beloven niet binnen de 15 minuten te leveren, omdat je dat op termijn niet duurzaam kan blijven doen”, zegt De Lombaerde. “We willen ook goed zorgen voor onze koeriers: dat zijn medewerkers in loondienst, ze zijn verzekerd, krijgen training en bouwen vakantiegeld en -uren op. Dan wacht je als klant wel wat langer, maar dan weet je ook waarom. Dat we een correcte partner willen zijn, is ook voor retailers belangrijk.”

Meer weten over het restaurantplatform van Takeaway.com, de groeiambities van de bezorgdienst in horeca en retail, de stappen die het bedrijf zet op het vlak van duurzaamheid? Siska De Lombaerde spreekt op het RetailDetail Food Congress, dat plaatsvindt op 29 juni in Antwerpen. Ook sprekers van Colruyt Group, Unilever, IKEA, ChefChain, GraydonCreditsafe en Healthskouts betreden die dag het podium in een gevarieerd programma dat een must is voor elke foodprofessional.

Klik hier voor het volledige programma en om tickets te bestellen
Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN