RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon lanceert kleding op maat

icon
Mode16 december, 2020

Amazon biedt klanten een nieuwe service aan, Made for You, waarbij ze T-shirts op maat kunnen maken. Een nieuwe manier om shoppers te helpen met de perfecte pasvorm of vooral handig om naar klantendata te vissen?

 

Zoeken naar de perfecte pasvorm

Amazon Fashion pakt in de Verenigde Staten uit met een kledinglijn op maat: Made for You. Amerikanen kunnen er zelf hun T-shirts samenstellen en volledig op maat van hun lichaam laten maken. Klanten worden gevraagd hun lengte, gewicht, lichaamsfiguur en twee foto’s van zichzelf door te sturen, waarna ze uit verschillende stoffen, kleuren en modellen kunnen kiezen. Alvorens te bestellen, kunnen klanten het eindresultaat nog virtueel bekijken op een 3D-paspop.

Made for You belooft klanten zo voor 25 dollar een shirt dat helemaal op hun lijf geschreven is. Verschillende influencers moeten de service mee in de markt zetten, met als voorgenomen missie het probleem van de juiste maat en pasvorm bij het onlinewinkelen te verhelpen. Op termijn belooft Amazon de dienst uit te breiden naar andere producten en stijlen.

Voor Amazon, dat niks zomaar doet, is het mogelijk ook – en misschien vooral – een manier om meer te weten te komen over de kledingkeuzes en pasvormen van consumenten, hint TechCrunch. De e-commercereus zet al een paar jaar sterk in op zijn modeafdeling, maar merkt dat ‘fashion’ toch een moeilijke markt is. Het is lang niet ondenkbaar dat Amazon de verkregen inzichten zal gebruiken om het aanbod en de pasvormen van zijn vele eigen ‘private labels’ verder te verfijnen.
 

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    Shein wijzigt beursplannen: ruilt Londen voor Hong Kong

    Omdat Shein geen goedkeuring kreeg van de Chinese toezichthouders voor een beursgang in Londen, zou het controversiële e-commercebedrijf nu binnen het jaar op de beurs in Hong Kong willen noteren.

  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje

    H&M zet zijn vernieuwingstraject in België voort met de heropening van de winkel in de Langemunt in Gent. Volgens de keten wil de nieuwe architecturale aanpak — helderder, ruimer en verfijnder — bijdragen aan “meer inspirerende modeverhalen” en een “vlottere, omnichannel winkelervaring”.

  • icon
    Mode28 mei, 2025
    Zara-eigenaar Inditex plant Europese uitrol van budgetmerk Lefties

    Modeconcern Inditex heeft grote ambities met budgetketen Lefties: de retailer beoogt volgend jaar 200 winkels te openen in grote West-Europese landen om weerwerk te bieden aan prijsspelers als Primark of Zeeman.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN