RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon lanceert visuele zoekmotor

icon
Mode11 juni, 2019

Outfits zoeken aan de hand van een foto, het kan nu ook bij Amazon. StyleSnap is een nieuwe toepassing in de app van de onlineretailer, die foto’s herkent met behulp van artificiële intelligentie.

 

Modefoto’s

Op een conferentie heeft Amazon StyleSnap onthuld, de nieuwste toevoeging aan de app van de webreus. Daarmee kunnen gebruikers een foto nemen of selecteren, en aan de hand daarvan op zoek gaan naar soortgelijke producten. De tool is momenteel wel enkel toegespitst op modeartikelen.

 

StyleSnap werkt op basis van artificiële intelligentie en doet volgens Amazon meer dan enkel fotoherkenning. Bij de zoekresultaten en aanbevelingen worden ook nog factoren zoals het merk, de prijscategorie en klantenreviews in rekening gebracht. “Het gemak van de klantenervaring verloochent de complexiteit van de technologie erachter”, aldus ‘consumer worldwide’-topman Jeff Wilke.

 

Amazon benadrukt dat het geen eenvoudige opgave was om de tool te bouwen: de technologie moet leren van modekiekjes van influencers, beroemdheden, magazines en meer, maar daarin zijn uiteraard de meest uiteenlopende poses en achtergronden te zien. Om het herkennen van de kledingstukken mogelijk te maken, is gebruik gemaakt van machineleren met kunstmatige neurale netwerken, die de werking van het menselijk brein nabootsen. Amazon wil zo ook meer influencers bereiken: wie deelneemt aan het Amazon Influencer Program, kan commissies krijgen als ze aankopen inspireren.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 september, 2025
    MS Mode en America Today groeien ondanks winkelsluitingen

    Modegroep Cool Investments, eigenaar van MS Mode en America Today, zag beide ketens in 2024 groeien, maar met uiteenlopende uitkomsten.

  • icon
    Mode17 september, 2025
    Shein en Pimkie slaan handen in elkaar: duivels pact of slimme oplossing?

    De Franse moderetailer Pimkie stapt in een strategische samenwerking met de Chinese fastfashionreus Shein. Beide partijen hebben bij de deal veel te winnen, maar vanuit de modesector weerklinkt vooral bijzonder scherpe afkeuring.

  • icon
    Mode16 september, 2025
    Hackers stelen data van 7,4 miljoen klanten bij Kering

    Luxeconcern Kering is het doelwit geworden van hackers: dit keer waren klanten van Alexander McQueen, Balenciaga en Gucci het doelwit. Het aantal gegevensdiefstallen bij Kering en andere luxehuizen is niet meer op één hand te tellen.

Evenementen
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    “AI doet de grenzen tussen klantservice en marketing vervagen”
  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Action bouwt duurzaam distributiecentrum in Roemenië
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN