RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven America TodayMS Mode
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenExpansie
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

America Today krimpt, MS Mode groeit

icon
Mode8 november, 2023
Shutterstock.com

America Today en MS Mode werken aan nieuwe groei. De Nederlandse modeketens, opgericht door ondernemer Roland Kahn en gegroepeerd onder Cool Investments, blijven marktkansen zien – ook al was 2022 geen onverdeeld succes.

Belangrijke digitale introducties

Onder leiding van een nieuwe generatie – Jonathan Kahn is vandaag managing partner – richt Cool Investments zich “op mogelijkheden om in de komende jaren marktkansen om te zetten in een evenwichtige en stabiele groei”. De voorbije jaren zetten de ketens al in op logistieke digitalisering en winkelautomatisering, maar ze konden de vruchten daarvan (nog) maar gedeeltelijk plukken.

MS Mode zorgt voor de groei: de netto-omzet steeg van 109,5 miljoen euro in 2021 naar 122,3 miljoen euro vorig jaar. Een kwart van de verkopen gebeuren er vandaag online. Het EBITDA bleef vrij stabiel op 8,1 miljoen euro, met dank aan “gedifferentieerde prijsaanpassingen” en productiviteitsverbeteringen. MS Mode focuste vorig jaar op een meer gesegmenteerde collectie en marketingstrategie per land. De plussize-keten werkte ook aan de omnichannel-formule en de binding met de klant.

CEO Dennis Mok ziet veel online en offline expansiemogelijkheden in Frankrijk, naast verdere groei in de Benelux en Spanje. In de komende tijd vallen “belangrijke digitale introducties” te verwachten. zo zet Cool Investments in op AI-toepassingen voor klantpersonalisatie, vraagvoorspelling en voorraadbeheer. “Reden genoeg om ICT de komende jaren hoog op onze investeringsagenda te houden”, klinkt het.

Comeback in winkelstraten

America Today bleef het daarentegen moeilijker hebben. De keten “heeft gedurende een groot deel van 2022 tegenvallende resultaten getoond”: de omzet zakte naar 48,6 miljoen euro, tegenover 85,4 miljoen euro een jaar eerder. Het operationeel resultaat dook zelfs in het rood naar -4 miljoen euro. De keten sloot ook tien winkels. Een segmentatiestrategie, die focuste op selecte klantendoelgroepen, bleek niet te werken.

Cool Investments blijft niettemin in America Today geloven. De keten gaat externe merken toevoegen aan het assortiment en wil ook via meer onlinemarktplaatsen verkopen. America Today wil zelfs veel nieuwe fysieke winkels openen in Nederland en België, en is daarmee al van start gegaan.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN