RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bestseller
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bestseller ziet onlineverkoop dalen

icon
Mode9 oktober, 2023

Bestseller, de Deense groep achter modemerken Jack & Jones, Vero Moda en Only, blikt tevreden terug op een bijzonder uitdagend jaar waarin de winst onder druk stond ondanks een stijgende omzet.

Kosten geabsorbeerd

Een jaar geleden kon Bestseller nog uitpakken met absolute recordcijfers, maar toen al waarschuwde het bedrijf dat het boekjaar 2022-23 zeer uitdagend zou zijn. De modegroep wist de omzet nog wel met 5% op te krikken tot nét geen vijf miljard euro, maar de winst daalde met 19% naar 526 miljoen euro als gevolg van sterk gestegen kosten in een veranderende markt. De zowat 2100 eigen fysieke winkels van de groep en de winkels van partnerretailers deden het goed, maar de onlineverkoop daalde voor het eerst.

Met dat resultaat is eigenaar en CEO Anders Holch Povlsen al bij al niet ontevreden: “We zijn verre van immuun voor turbulente tijden, maar ik ben blij dat we de stijgende kosten het hoofd hebben kunnen bieden en onze partners en klanten kansen hebben kunnen bieden. We hebben ervoor gekozen om een aanzienlijk deel van de kosten te absorberen, wat tot uiting komt in ons bedrijfsresultaat.”

Investeringen

De topman wijst erop dat Bestseller de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd heeft digitalisering, bedrijfsmodellen, materialen en technologieën die moeten bijdragen tot de noodzakelijke transformatie van de mode-industrie. Ook de komende jaren blijft het bedrijf investeren. In Nederland komt er een nieuw, hoogtechnologisch distributiecentrum. De verschillende merken van de groep blijven ook hun retailnetwerk verder uitbreiden.

Bestseller verkoopt meer dan twintig modemerken in zeventig landen wereldwijd, via 2600 merkwinkels, meer dan 16.000 multimerkenwinkels en webshops. Recent opende het familiebedrijf in België voor het eerst eigen merkwinkels voor onder andere Vila, kindermodemerk Name It, en JJXX. Ook lanceerde de groep het genderneutrale modemerk IIQUAL, dat voorlopig enkel online verkrijgbaar is. In Nederland ging franchisepartner Doek Retail failliet: Bestseller kocht daarop acht van de dertien betrokken winkels.  

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    Shein wijzigt beursplannen: ruilt Londen voor Hong Kong

    Omdat Shein geen goedkeuring kreeg van de Chinese toezichthouders voor een beursgang in Londen, zou het controversiële e-commercebedrijf nu binnen het jaar op de beurs in Hong Kong willen noteren.

  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje

    H&M zet zijn vernieuwingstraject in België voort met de heropening van de winkel in de Langemunt in Gent. Volgens de keten wil de nieuwe architecturale aanpak — helderder, ruimer en verfijnder — bijdragen aan “meer inspirerende modeverhalen” en een “vlottere, omnichannel winkelervaring”.

  • icon
    Mode28 mei, 2025
    Zara-eigenaar Inditex plant Europese uitrol van budgetmerk Lefties

    Modeconcern Inditex heeft grote ambities met budgetketen Lefties: de retailer beoogt volgend jaar 200 winkels te openen in grote West-Europese landen om weerwerk te bieden aan prijsspelers als Primark of Zeeman.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN