RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bestseller
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bestseller ziet onlineverkoop dalen

icon
Mode9 oktober, 2023

Bestseller, de Deense groep achter modemerken Jack & Jones, Vero Moda en Only, blikt tevreden terug op een bijzonder uitdagend jaar waarin de winst onder druk stond ondanks een stijgende omzet.

Kosten geabsorbeerd

Een jaar geleden kon Bestseller nog uitpakken met absolute recordcijfers, maar toen al waarschuwde het bedrijf dat het boekjaar 2022-23 zeer uitdagend zou zijn. De modegroep wist de omzet nog wel met 5% op te krikken tot nét geen vijf miljard euro, maar de winst daalde met 19% naar 526 miljoen euro als gevolg van sterk gestegen kosten in een veranderende markt. De zowat 2100 eigen fysieke winkels van de groep en de winkels van partnerretailers deden het goed, maar de onlineverkoop daalde voor het eerst.

Met dat resultaat is eigenaar en CEO Anders Holch Povlsen al bij al niet ontevreden: “We zijn verre van immuun voor turbulente tijden, maar ik ben blij dat we de stijgende kosten het hoofd hebben kunnen bieden en onze partners en klanten kansen hebben kunnen bieden. We hebben ervoor gekozen om een aanzienlijk deel van de kosten te absorberen, wat tot uiting komt in ons bedrijfsresultaat.”

Investeringen

De topman wijst erop dat Bestseller de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd heeft digitalisering, bedrijfsmodellen, materialen en technologieën die moeten bijdragen tot de noodzakelijke transformatie van de mode-industrie. Ook de komende jaren blijft het bedrijf investeren. In Nederland komt er een nieuw, hoogtechnologisch distributiecentrum. De verschillende merken van de groep blijven ook hun retailnetwerk verder uitbreiden.

Bestseller verkoopt meer dan twintig modemerken in zeventig landen wereldwijd, via 2600 merkwinkels, meer dan 16.000 multimerkenwinkels en webshops. Recent opende het familiebedrijf in België voor het eerst eigen merkwinkels voor onder andere Vila, kindermodemerk Name It, en JJXX. Ook lanceerde de groep het genderneutrale modemerk IIQUAL, dat voorlopig enkel online verkrijgbaar is. In Nederland ging franchisepartner Doek Retail failliet: Bestseller kocht daarop acht van de dertien betrokken winkels.  

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN